تکمیلی/ دولت لیبی شورای ملی انتقالی را به مانع تراشی متهم کرد

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۷
عبدالرحیم الکیب، نخست وزیر لیبی، روز چهارشنبه شورای ملی انتقالی این کشور را به ایجاد مانع در برابر فعالیت های دولت وی که به اعتقاد وی ممکن است انتخابات را به تعویق انداخته و انقلاب را از اهداف آن منحرف کند، متهم کرد.

الکیب در بیانیه ای اعلام کرد « اعضای شورای ملی انتقالی که به انتقاد از دولت و تهدید آن برای پس گرفتن اعتماد خود ادامه می دهند، راه ما را سد کرده اند و این امر در برابر تلاش های ما برای انجام وظیفه خود در خدمت به انقلاب که برگزاری انتخابات در تاریخ پیش بینی شده در اولویت است، مانع ایجاد می کند ».
وی خاطر نشان کرد « دولت به هیچ وجه تعویق در انتخابات مجلس موسسان را که پیش بینی شده است در ماه ژوئن برگزار شود، نمی پذیرد ».
الکیب افزود « دولت مسئولیت به تعویق افتادن انتخابات و عواقب آن را که خطر انحراف انقلاب را از روند آن در پی خواهد داشت، به عهده نمی گیرد ».
الکیب گفت « ما می دانیم در چند ماه نمی شود حکومت به وجود آورد (…) این فضای پر تنش در این دوره بحرانی در برابر تلاش های دولت به منظور برگزاری انتخابات در تاریخ پیش بینی شده مانع ایجاد می کند ».
اعضای شورای ملی انتقالی که بعد از سقوط رژیم معمر قذافی بلند پایه ترین مقامات قانونگذاری لیبی به شمار
می رود، بارها دولت لیبی را به پس گرفتن رای اعتماد خود تهدید می کنند، زیرا به اعتقاد آنها دولت برای فعال کردن ارتش برای ایجاد امنیت در کشور شکست خورده است.
الکیب از دولت خود که به اعتقاد او موفق شده است بعد از ماه ها بحران مسلحانه امنیت را در سراسر کشور برقرار و به ویژه با آزاد کردن دارایی هایی مسدود شده رژیم سابق لیبی در کشورهای غربی، مشکلات مالی را حل کند، دفاع کرد.
الکیب تاکید کرد هدف اصلی دولت وی برگزاری انتخابات در تاریخ پیش بینی شده است و او « سعی کرده است با شورای ملی انتقالی تلاش های خود را برای رسیدن به این هدف متمرکز کند ».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، الکیب که برای نخستین بار به طور آشکار اختلافات خود را شورای ملی انتقالی بیان می کرد، تصریح کرد « متاسفانه اولویت شورای انتقالی یا برخی از اعضای ان برکنار کردن دولت
است ».
۱۵۲/۱۰۴

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.