تکنولوژی باروری ابرها بومی شد

محمدرضا عطارزاده در گفتگو با مهر از احتمال اجرای دورجدید باروری ابرها در کشور در صورت نیاز و در ماههای گرم سال خبر داد و گفت: این موضوع از بحثهای جدی در وزارت نیرو است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار داشت: در این زمینه دائما در حال مطالعه، اجرا و همچنین توسعه طرحهای اجرایی هستیم.

عطارزاده با اعلام اینکه در سال گذشته عملیاتهایی در این زمینه برای باروری ابرها انجام شده است، خاطر نشان کرد: در سال جاری به دلیل ویژگی ابرها و بارش هایی که در کشور صورت گرفته است، هنوز عملیاتی در خصوص باروری ابرها نداشتیم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: اگر نیازی در این زمینه احساس شود و وضعیت به نحوی باشد که لزومی برای انجام باروری ابرها وجود داشته باشد، در سال جاری نیز این پروژه دنبال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید بسترهای کار آماده باشد، گفت: هم اکنون این طرح آماده اجرای دوباره و جدید در سال جاری است و وزارت نیرو ابزار لازم برای آن را فراهم کرده است.

به گفته عطارزاده، اجرای طرح باروری ابرها یک بودجه مشترکی دارد که در صورت نیاز و آماده بودن شرایط می تواند عملیاتی شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار داشت: بارشهای مناسب در سال جاری باعث شده تاکنون عملیات جدیدی در این بخش نداشته باشیم ولی بودجه این طرح از اعتبارات کشوری و یک سهم هم از اعتبارات استانی هزینه می شود.

وی با اعلام اینکه تکنولوژی باروری ابرها هم اکنون در کشور وجود دارد، تصریح کرد: برای ارتقای این تکنولوژی و همچنین بهبود عملکرد در این حوزه از دستاوردهای خارجی نیز استفاده می شود که بتوانیم زمینه های تقویت عملکرد را در این بخش فراهم کنیم. 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.