تکیه بر فرهنگ ایرانی از اولویت‌‌های جشنواره موسیقی امسال است

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

کامبیز روشن روان:

بر اساس اظهارات عضو شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر، آهنگسازی براساس فرهنگ ایرانی یکی از اولویت‌های جشنواره موسیقی فجر است و این جشنواره امسال بر آثاری که بر مبنای فرهنگ ایران استوار باشند، تاکید ویژه‌ای دارد.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌االمللی موسیقی فجر، کامبیز روشن روان عضو شورای سیاست گذاری این دوره از جشنواره، از نگاه ویژه این جشنواره به جوانان خبر داد.

روشن روان با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره امسال گفت: امسال هم بخش‌های مختلف جشنواره موسیقی فجر همانند سال‌های قبل برگزار می‌شود و در تمام این بخش‌ها نگاه ویژه‌ای به جوانان خواهیم داشت، به خصوص گروه‌هایی که در بخش رقابتی شرکت کرده‌اند.

او ادامه داد: در همه بخش‌ها گروه‌های بسیاری متقاضی شرکت در جشنواره بودند و بهترین‌ها برای حضور در جشنواره انتخاب شدند که شاهد هنرنمایی آنها در روزهای برگزاری جشنواره خواهیم بود.

روشن روان با ارائه توضیحی دربارهٔ بخش‌های مختلف جشنواره گفت: آهنگسازی یکی از بخش‌های جشنواره است که شاخه‌های مختلفی دارد. بخش «پایان نامه» هم که متعلق به آثار جوانان دانشجو است. بخشی برای «موسیقی حماسی» هم در جشنواره امسال در نظر گرفته شده است.

این آهنگساز با اشاره به اولویت‌های جشنواره در بخش آهنگسازی اظهار کرد: آهنگسازی براساس فرهنگ ایرانی برای ما از اولویت برخوردار است. جشنواره امسال بر آثاری که بر مبنای فرهنگ ایران استوار باشند تاکید ویژه‌ای دارد.

او افزود: ما علاقه داریم که آهنگسازان جوان بیش از هر چیز به فرهنگ ایرانی بپردازند و در بیان این فرهنگ کوشا باشند.

روشن روان با تاکید بر پشتوانه‌ای که آثار حاضر در جشنواره می‌توانند برای موسیقی ایرانی ایجاد کنند، گفت: در بخش آهنگسازی آثاری وجود دارد که بعدها می‌توانند در ارکستر ملی و یا ارکستر سمفونیک اجرا شوند.

او ادامه داد: آثاری که به جشنواره رسیده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند، جملگی آثار خوبی می باشند. این آثار با کیفیت، تلاش جوانان در عرصه موسیقی را نشان می‌دهد.

روشن روان دربارهٔ به روز بودن آهنگسازان جوان کشورمان تصریح کرد: آنچه من در آثار رسیده به جشنواره در بخش آهنگسازی دیدم، نشان می‌دهد که جوانان ما به سبک‌های تازه موسیقی آشنا می باشند. موسیقی جوانان ما زبانی جهانی دارد.

او افزود: انتخاب در بین آثاری که به جشنواره رسید کاری بس دشوار بود چرا که باید از میان آثار خوب چند اثر را انتخاب می‌کردیم.
عضو شورای سیاست گذاری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر دربارهٔ بخش «پایان نامه‌ها» توضیح داد: امسال در این بخش آثار قابل تاملی در جشنواره حاضر می باشند که از استعداد و انگیره جوانان موسیقی حکایت دارد.

روشن روان در پایان گفت: امیدوارم که جشنواره امسال بتواند با حضور جوانان موسیقی روزهای خوبی را برای علاقه‌مندان به موسیقی رقم بزند.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

علاقه‌‌مندان می‌توانند خبرها این دوره از جشنواره موسیقی را در پایگاه اینترنتی جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com ملاحظه کنند.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.