تک نرخی شدن ارز راهی برای از بین بردن فساد اقتصادی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تک نرخی شدن ارز سبب از بین رفتن فساد اقتصادی و رانت اطلاعاتی می شود همچنین تولید کنندگان و تجار با پایه پولی مشخص به راحتی سود و حاشیه سود را به دست می آورند.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تک نرخی کردن ارز گفت: چند نرخی بودن ارز  و کالا یکی از دلایل ایجاد رانت در اقتصاد است و دلالان به واسطه چند نرخی بودن می توانند به راحتی حقوق دیگران را ضایع کرده و در نهایت به ضرر مصرف کننده نهایی تمام می شود.

وی در ادامه بیان کرد: این چند نرخی بودن سبب تشکیل پرونده های مختلف حقوقی، تعزیراتی، کیفری و اختلاس می شود که در نهایت تشویش اذهان عمومی و التهاب بازار را به دنبال دارد.

نماینده مردم فومن و شفت در ادامه اظهار داشت: با تک نرخی شدن ارز و جلوگیری از رانت خواری و خرید و فروش اطلاعات، تولید کنندگان و تجار و بازرگانان بر اساس پایه پول مشخص می توانند سود و حاشیه سود خود را حساب کنند و رقابتی منطقی  معقول بین آن ها ایجاد می شود که هر کس بنابر تلاش خود سود کسب می کند.

عاشوری قلعه رودخانی در پایان اذعان داشت: با تک نرخی شدن ارز در مدت کوتاهی تولید با شک مواجه می شود که به طور قطع این دوران به زودی می گذرد و ثبات در اقتصاد و حرکت به جلو آغاز می شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.