تیم دوچرخه سواری ایران با شعار ‘خلیج همیشه فارس ‘ وارد آنکارا شد

این گروه سه نفره دوچرخه سواری پس از ۱۸ روز و با عبور از شهرهای قزوین ، زنجان ، تبریز ، بازرگان ، دوبایزید، آغری، ارزروم ، ارزنجان ، سیواس و یوزگات وارد شهر آنکارا شدند.

سرپرست این گروه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ خرداد ماه روز جهانی اهدای خون ، پاسداشت ‘ خلیج همیشه فارس ‘ و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری ، مسیر ۲۱۰۰ کیلومتری تهران تا آنکارا را رکاب زدیم.

‘مصطفی سنامیری’ با اشاره به اینکه این سفر با حمایت سازمان های انتقال خون ایران و ترکیه( Turk Kizilayi) صورت گرفت، افزود: در سال ۸۹ که به همراه دو دوچرخه سوار دیگر مسیر تهران تا مشهد مقدس را به مناسبت روز ملی انتقال خون رکاب زده بود، در اندیشه سفری با دوچرخه بین شهرهای تهران تا آنکارا بود که با فراهم شدن مقدمات لازم این حرکت صورت گرفت.

وی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا مبنی بر علت حک شدن نام ‘خلیج همیشه فارس’ بر روی پیراهنانشان، گفت: اعضای این تیم سه نفره همگی از ساکنان جزیره خارک و کارمندان شرکت نفت هستند و چون ما نمایندگان این بخش از خاک میهن عزیزمان نیز هستیم تصمیم گرفتیم پیراهن های خود را به این نوشته مزین کنیم .

وی در خصوص مشکلات این سفر اظهارداشت : تا مرز بازرگان با داشتن گروه حمایت کننده سازمان انتقال خون مشکلی ایجاد نشد ، ولی در ترکیه گرمی هوا و کمبود آب اندکی مشکل برای ما ایجاد کرد.

از این گروه در مراسمی که پنجشنبه شب در اداره هلال احمر آنکارا برگزار شد ، تقدیر به عمل آمد.

‘ رضا خدادادی’ و ‘ ایمان حیدری’ دیگر اعضای این تیم سه نفره دوچرخه سواری هستند.

تیم دوچرخه سواری سه نفره کشورمان ، فردا به تهران باز خواهد گشت.

خاورم **۲۳۰ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۷۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.