تیم ملی بسکتبال ایران بر بام آسیا ایستاد

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > بسکتبال – تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی برابر فیلیپین قهرمان جام ملت های آسیا شد.

به گزارش ممتاز؛ در دیدار پایانی بسکتبال جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۶:۰۰ امروز (یکشنبه) تیم های ملی ایران و فیلیپین به مصاف هم رفتند. ملی پوشان کشورمان که با شکست تایوان پا به بازی فینال گذاشته بودند، به دنبال سومین قهرمانی خود در ۴ دوره قبل بودند. هر چند فیلیپینی ها هم با حمایت هواداران خود امید بسیاری به این بازی داشتند.

*کوارتر اول: ایران ۱۷ – فیلیپین ۱۵

بازیکنان ایران از ابتدا بازی را با قدرت آغاز کردند، هر چند در دفاع کمی متزلزل ظاهر شدند. مهمد بچیروویچ که می‌دانست دیدار سختی را پیش رو دارد، در کنار زمین با جنب و جوش بسیاری بازیکنان را هدایت می‌کرد.

*کوارتر دوم: ایران ۳۵ – فیلیپین ۳۴

این کوارتر با حملات سریه تیم میزبان آغاز شد. اما ملی پوشان کشورمان رفته رفته نبض بازی را در دست گرفتند و برتری خود را به فیلیپین دیکته کردند. در حالی که کوارتر دوم رو به پایان بود، فیلیپینی ها یک پرتاب سه امتیازی به پوئن ۳۴ رسیدند تا نیمه اول این دیدار نفس گیر با حداقل اختلاف به پایان برسد.

*کوارتر سوم: ایران ۶۲ – فیلیپین ۵۳

کوارتر سوم با برتری آسمانخراش های ایرانی آغاز شد. شاگردان بچیروویچ که به دنبال افزایش اختلاف امتیازات خود با تیم میزبان بودند از همان ابتدا با ارائه یک بازی هوشمندانه امتیازات را یکی پس از دیگری به دست آوردند، هر چند ضد حملات سریع فیلیپنی ها همچنان امید آنها را برای ادامه بازی زنده نگه می داشت. بازی درخشان ملی پوشان ایرانی شور و هیجان خاصی را در میان هوادارن ایرانی حاضر در ورزشگاه ایجاد کرده بود. بچیروویچ با جابجایی دائمی شاگردان خود انرژی خوبی را در بازی ایجاد کرده بود. این کوارتر در پایان با نتیجه ۶۲ به ۵۳ به سود ایران به خاتمه یافت.

*کوارتر چهارم: ایران ۸۵ – فیلیپین ۷۱

در این کوارتر هم امتیاز اول را ایرانی ها کسب کردند. کارهای ترکیبی حامد حدادی و اوشین ساهاکیان برگ برنده تیم ملی کشورمان بود. فیپلیپینی ها که در مهار آسمانخراش های ایرانی عاجز بودند، تنها با پرتاب های از راه دور به دنبال جبران امتیازات عقب افتاده بودند. اختلاف ۱۰ امتیازی در امتیازات سبب شده بود که ملی پوشان کشورمان بازی را را با اعتماد به نفس بالاتری دنبال کنند. حامد حدادی با ریباند های قدرتمند خود بار دیگر نشان داد که در سطحی بالاتر از بسکتبال آسیا بازی می کند. این کوارتر در پایان با نتیجه ۸۵ بر ۷۱ به پایان رسید تا تیم ملی بسکتبال ایران قهرمان آسیا شود. 

۲۵۲ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.