تیم ملی به دنبال قلعه نویی؟!

بینا- شایعه تغییر سرمربی تیم ملی در حالی دهان به دهان می چرخد که به نظر می رسد فدراسیون فوتبال فعلا تصمیمی برای این کار ندارد و شایعات از جای دیگری نشات می گیرد

تیم ملی باخت و حالا شایعه حضور امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی و جانشین کارلوس کی روش شنیده می شود. ۲۴ ساعت بعد از شکست به لبنان، وکیل امیر قلعه نویی به فارس خبر داد علی کفاشیان به حضور موکل او در راس تیم ملی به جای کی روش تمایل دارد: «چند ماه پیش هنگامی که در راهروهای فدراسیون با کفاشیان صحبت می کردم، صحبت از قلعه نویی و تیم ملی شد و رییس فدراسیون اعتراف کرد که علاقه دارد قلعه نویی سرمربی تیم ملی شود اما دستش بسته است. کفاشیان می گفت دوست دارد سرمربی تیم ملی، ایرانی باشد چون با مبلغ پایین تری می تواند او را استخدام کند. چند وقت قبل هم شنیدم با یکی از نزدیکان قلعه نویی درخصوص حضورش در تیم ملی صحبت شده و تصور می کنم همین روزها بحث حضور او در تیم ملی پیش بیاید. البته این نظر شخصی من است و با توجه به شواهد و قرائن شاید در چند روز آینده با او در مورد تیم ملی صحبت شود اما من مطمئن هستم امیر قلعه نویی همه شرایط را خواهد سنجید.» امیر قلعه نویی اما در واکنش به این شایعه همیشگی به فارس گفت: «اصلا در این باره صحبت نکنید و بهتر است وارد این مسائل نشوید.»

افشاگری

خبرگزاری مهر اما درباره حرف های وکیل قلعه نویی افشاگری کرد ونوشت: «وکیل قلعه نویی به بهانه جریمه دو میلیون تومانی موکلش با گروه ورزشی خبرگزاری مهر و چند رسانه دیگر تماس گرفته و از ملاقات چند وقت پیشش با علی کفاشیان خبر داده که در آن رییس فدراسیون فوتبال ابراز تمایل کرده که قلعه نویی سرمربی تیم ملی شود. مشخص نیست که چرا باید یک روز پس از شکست تیم ملی یاد این جریمه بیفتد؟»

شایعه از پیش تعیین شده

خبر آنلاین دو ساعت بعد از باخت تیم ملی و قبل از اظهار نظر وکیل قلعه نویی نوشت: «پس از نمایش ضعیف تیم ملی مقابل لبنان و شکست مقابل این تیم، اطرافیان سرمربی استقلال و تیم رسانه ای او به تکاپو افتاده اند تا این مربی را به عنوان جایگزین کارلوس کی روش معرفی کنند. این در حالی است که فدراسیون به هیچ وجه قصد اخراج کی روش را ندارد. کی روش قرارداد سنگینی با فدراسیوندارد و اخراج او هزینه بسیار زیادی دارد، چیزی حدود ۱۰ میلیارد تومان. نزدیکان قلعه نویی بلافاصله پس از شکست تیم ملی این شایعه را راه انداخته اند که فدراسیون با این مربی برای جانشینی کی روش مذاکره کرده و این خبر به زودی در رسانه ها هم منتشر می شود.» قلعه نویی بعد از نتیجه نگرفتن در جام ملت های ۲۰۰۷ از تیم ملی برکنار شد ولی در ۵ سال گذشته همیشه مدعی شده که برکناری او سیاسی بوده و به او فرصت کافی داده نشد. یکی از نزدیکان فدراسیون فوتبال به تماشا گفت: «تاکنون هیچ مذاکره ای با قلعه نویی و نزدیکان او انجام نشده و این اتفاق هم نمی افتد. تنها اتفاق قابل پیش بینی، برکناری محترمانه و با استعفای کفاشیان و حضور یک چهره گمنام به جای اوست تا پول به فدراسیون وارد شود.»

شایعه در تمرین

در تمرین دوشنبه استقلال هم صحبت از حضور قلعه نویی در تیم ملی بود. در گوشه ای از کمپ تعدادی از نزدیکان قلعه نویی درباره جایگزینی او به جای کی روش صحبت می کردند که یکی از نزدیکان قلعه نویی به آنها گفت بهتر است فعلا این خبر را جایی پخش نکنند. او می گفت خبرنگاران زیادی در کمپ حاضر هستند و افشای این خبر ممکن است شانس قلعه نویی را برای رسیدن به تیم ملی کم کند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.