تیم ملی تیراندازی عازم جام جهانی مصر می‌شود؟

در حالی که جام جهانی تیراندازی مصر شنبه ۷ اسفند استارت می‌خورد اما هنوز تکلیف اعزام تیم ملی به این مسابقات مشخص نیست.

تیم ملی تیراندازی عازم جام جهانی مصر می‌شود؟

به گزارش ممتاز نیوز، مسابقات تیراندازی جام جهانی از ۷ تا ۱۷ اسفند به میزبانی مصر انجام خواهد شد. با این حال هنوز مشخص نیست که تیم ملی تیراندازی ایران عازم مصر خواهد شد یا خیر.

انتخابات فدراسیون تیراندازی با یکبار تعویق شنبه این هفته ۳۰ بهمن برگزار شد و مرتضی قربانی‌ با اکثریت آرا به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد. پیش از این و از آبان مهدی مبینی به عنوان سرپرست فدراسیون جایگزین علی دادگر شده بود.

مهدی مبینی در ۱۲ بهمن در خصوص اعزام تیم ملی تیراندازی به مسابقات مصر گفت: “برای اعزام به مسابقات مصر دو موضوع اُمیکرون و ویزا را داریم که باید حل شود. هیچ چیزی در مورد رفتن یا نرفتن تیراندازان نمی‌توانم بگویم. تمام تلاش من این است که ورزشکاران به مسابقات اعزام شوند. استارت روند این سفر را از ۲۰ روز قبل زده‌ام، صالحی امیری و مسئولان وزارت ورزش هم کمک کردند که باید تشکر کنم. امیدوارم که هدف‌مان محقق شود و تیراندازان اعزام شوند. شرایط مصر و گرفتن ویزا سخت است اما ما تلاش می‌کنیم منابع مالی فراهم و تیم اعزام شود.”

مرتضی قربانی نیز بعد از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی درباره اعزام تیم ملی به مسابقات جام جهانی مصر گفت:” ۵ اسفند اعزام به مصر داریم. ریالی پول نداریم اما جور خواهد شد. همین امروز قول آن را گرفته‌ام.”

با این حال هنوز مشخص نیست که تیم ملی به مسابقات جام جهانی اعزام خواهد شد. زمان زیادی تا بازی‌های آسیایی هانگژو نمانده و کاروان ایران روی مدال‌های تیراندازی حساب باز کرده است.

با این حال تیم ملی تیراندازی ایران بعد از بازگشت از المپیک توکیو دیگر در هیچ مسابقه‌ ای شرکت نکرده و تنها جواد فروغی در جام ریاست فدراسیون جهانی شرکت کرد. در این شرایط مربیان تیم ملی نمی‌توانند ورزشکاران را محک زده و نقاط قوت و ضعف آنها را برطرف کنند.

از طرفی تیراندازان ایران به دلیل تحریم‌ها با مشکلات زیاد و کمبود مهمات روبه رو هستند و مدت‌ها است که بدون فشنگ تمرین می‌کنند و تمرینات خشک دارند. رفتن به این مسابقات علاوه بر محک زدن ورزشکاران باعث تامین فشنگ و ساچمه تست شده و به به روز شدن اسلحه‌های آنها کمک می‌شود.

با این حال با وجودی که کمتر از چند روز تا آغاز این مسابقات باقی مانده هنوز مشخص نیست که آیا تیراندازان به این مسابقات اعزام خواهند شد یا خیر؟ همچنین هنوز مشخص نیست که ویزای تیراندازان صادر نشده و یا مشکلات مالی برای اعزام تیم به مصر وجود دارد. به هر حال باید منتظر ماند و دید که فدراسیون تیراندازی ظرف امروز و فردا مشکلات را حل و تیم را به مصر اعزام خواهد کرد و یا تیم ملی ایران این رویداد را از دست خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.