تیم ملی عراق به هیچ عنوان در خاک عربستان بازی نمی‌کند

فدراسیون فوتبال عراق: به هیچ وجه در عربستان بازی نمی‌کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد که کشورش به هیچ وجه در خاک عربستان به میدان نمی‌رود و سعودی‌ها باید میزبان بی‌طرف خود را انتخاب کنند.

با وجود آنکه بعضی از رسانه ها از تصمیم نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری دیدار برگشت عراق برابر عربستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در جده خبر دادند اما رئیس فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد که هیچ تغییری در تصمیم این کشور به وجود نیامده و هر دو دیدار برابر عربستان در انتخابی جام جهانی در زمین بی طرف برگزار خواهد شد.

‘عبدالخالق مسعود’ گفت: برادران عربستانی ما پیشنهاد داده اند که جلسه ای را برگزار کنیم تا درباره انتخاب میزبان دو بازی صحبت کنیم. به آنها تاکید کرده ایم که بر اساس اعلام فیفا هر دو بازی باید در زمین بی طرف برگزار شود و ما هم اصلا قصد نداریم در عربستان به میدان رویم.

او ادامه داد: ما ورزشگاه شاه علام مالزی را به عنوان میزبان بازی رفت انتخاب کرده ایم و عربستانی هم باید ورزشگاه بی طرفی را برای بازی برگشت پیشنهاد دهند چرا که ما هم در خاک عربستان به میدان نمی رویم. به صورت دوستانه و به دور از هرگونه هیاهوی رسانه ای به فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرده ایم که نظر ما تغییر نخواهد کرد و آنگونه که آنها حاضر نشدند با درخواست ما موافقت کنند ما هم با درخواست میزبانی آنها در عربستان موافق نیستیم و باید هر دو بازی در زمین بی طرف برگزار شود.

فدراسیون فوتبال عراق پیش از این ایران را به عنوان میزبان بازی های خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب کرد اما سعودی ها تاکید کردند که در ایران به میدان نخواهند رفت و عراق هم در مقابل تاکید کرد که در خاک عربستان بازی نمی کند و باید هر دو دیدار در زمین بی طرف برگزار شود.

با وجود آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به سود سعودی ها رای داد اما رای فیفا به سود عراق بود و قرار بر این شده است که هر دو بازی در زمین بی طرف برگزار شود.

گردآوری:گروه ورزش ممتاز نیوز
momtaznew.com/sport
منبع:isna.ir

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.