ثبات نسبی قیمتها در بازار طلای هفته قبل

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

در هفته ایی که گذشت، نوسانات بازار داخل و در نهایت رشد اندک آن نسبت به روزهای آغازین هفته در حالی بود که بهای اونس جهانی روندی روبه رشد داشت.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،بازارهای جهانی طلا که برای تغییر قیمتها در انتظارعلامت قویتری مثل انتشار یافتن نرخ بیکاری ماه اکتبر آمریکا در روز جمعه و یا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ششم نوامبر بودند در هفته قبل با رسیدن طوفان سندی به سواحل شرقی آمریکا، بهای طلا را  تا حدودی افزایش و هر اونس تا سطح ۱۷۳۰ دلار بالا رفت.

بنابراین  گزارش تفسیری، در روز شنبه با کاهش ۴ دلاری اونس جهانی و بهای ۱۷۱۲ دلاری آن ، بازار داخل در ادامه روند نزولیش، ۶ هزار تومان دیگر را ازهر مثقال طلا  کاست و آن را تا سطح ۵۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان پایین آورد. 

هر گرم طلای ۱۸ عیار در این روز با بهای ۱۲۸ هزار و ۶۹۹ تومان به فروش رسید.

این گزارش تفسیری حاکیست، در روز یکشنبه با وجود ثبات بهای جهانی طلا در تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار کاهش۱۱ هزار و ۵۰۰  را به ثبت رساند و تا بهای ۵۴۶ هزار تومان سقوط نمود.

در این روز هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۲۶۵۵ تومانی، ۱۲۶ هزار و ۴۴ تومان در بازار به فروش رسید.

براساس این گزارش تفسیری، در روز دوشنبه بازار داخل بر خلاف کاهش ۳ دلاری اونس جهانی،۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان به هر مثقال طلا و

تومان به هر گرم طلای ۱۸ عیار افزود وآنها را با  بهای ۵۶۵ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۳۰ هزار و ۵۴۶ تومان به فروش رساند.  

این گزارش تفسیری می افزاید، در روزهای دوشنبه و سه شنبه گرچه روند بهای طلا در سطح جهانی صعودی بود و قیمت هر اونس در روز سه شنبه به ۱۷۳۰ دلار رسید، اما نرخ طلا در بازار داخل با کاهش همراه شد و بهای هر مثقال به ۵۵۷ هزار و ۲۰۰ تومان  رسید.

در همین جهت هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت در روز سه شنبه با قیمت ۱۲۸ هزارو ۶۰۰  تومان در بازار معامله شد.

شایان ذکر است،در روز پنج شنبه درحالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار یافتن نرخ بیکاری آمریکا در روز جمعه بودند،افزایش رشد اقتصاد در چین سبب شد اونس جهانی طلا این روز را با ثبات نسبی سپری کند .

در این روزقیمت طلا در بازار داخل قدری افزایش یافت و هر مثقال با بهای ۵۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان و هر گرم طلا با نرخ ۱۲۸ هزار و ۹۳۰ تومان داد و ستد شد.

گفتنی است، اعلام رشد نرخ بیکاری در آمریکا در روز جمعه سبب شد بهای طلا با سقوط به زیر کانال قیمتی ۱۶۰۰ دلار به رقم ۱۶۷۷ دلار و ۹۰ سنت فرو ریزد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.