ثبت آنی معاملات کشور؛ اقدامی در جهت کاهش کلاهبرداری

فروردین ۱۴۰۳

قاسمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

یک مسئول دفتر اسناد رسمی در رابطه با ثبت آنی معاملات کشور در دفترخانه و ادارات ثبت سراسر کشور، گفت: با این اقدام امنیت اسناد در سطح بالایی قرار گرفته و امکان هرگونه کلاهبرداری به حداقل می‌رسد.

“ابوالقاسم قاسمی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی ممتاز نیوز، با اشاره به ثبت آنی معاملات کشور در دفترخانه و ادارات ثبت، گفت: این اقدام کمک شایانی در تسریع  امر معاملات در دفترخانه‌های کشور خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: با این اقدام ، امنیت اسناد در سطح بالایی قرار گرفته و امکان هرگونه کلاهبرداری به حداقل می‌رسد. به عنوان مثال برای فردی که می‌خواهد خودرو یا خانه‌ای خریداری کند، فروشنده می‌تواند سند ملک را حتی با تبلت و گوشی همراه از طریق رمزی که در اختیار دارد به خریدار از طریق پایگاه اینترنتی سازمان ثبت نشان دهد.

لازم به ذکر است؛ امروز (شنبه ۲ شهریورماه) کلاس‌های آموزشی ثبت آنی معاملات کشور در دفترخانه و ادارات ثبت در کانون سردفتران دایر می‌شود و همچنین اجرایی شدن این امر تا مورخ (۱۵ شهریورماه) در دفترخانه‌ها و ادارات ثبت در سراسر کشور الزامی است.

گفتنی است؛ شهروندان بعد از ثبت سند می‌توانند با شماره ملی سند و رمز از طریق پایگاه اینترنتی سازمان ثبت سند معامله شده را ملاحظه کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.