ثبت بیش از ۷۵۰ زمین‌لرزه در آبان/۳ استان با بیشترین رخداد زلزله

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، آبان ۱۴۰۰، تعداد ۷۸۶ زمین‌لرزه را ثبت کردند.

ثبت بیش از ۷۵۰ زمین‌لرزه در آبان/۳ استان با بیشترین رخداد زلزله

به گزارش ممتاز نیوز، این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند.

آبان ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آن‌ها در تاریخ ۲۳ آبان ۱۴۰۰ با بزرگی ۶.۳ حوالی فین واقع در استان هرمزگان رخ داده‌است.

۲۳ آبان‌ماه سال جاری دو زمین‌لرزه پیاپی ۶.۲ و ۶.۳ در منطقه فین استان هرمزگان رخ داد که بزرگ‌ترین زمین‌لرزه‌های ثبت شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای آبان در داخل کشور بوده است.

از لحاظ آماری ۶۶۲ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر از ۳، تعداد ۱۰۳ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳و۴، تعداد ۱۸ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵، تعداد یک زمین‌لرزه با بزرگی بین ۵ و ۶ و تعداد ۲ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۶ و ۷ بوده‌است. از این تعداد، استان هرمزگان با ۲۰۵ زمین‌لرزه ثبت شده بالاترین تعداد زمین‌لرزه را در کشور داشته است و پس از آن استان‌های خراسان رضوی با ۸۳ و کرمان با ۶۵ زمین‌لرزه قرار دارند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری در آبان‌ماه امسال تعداد ۱۱ زمین‌لرزه در استان تهران ثبت کرد که بزرگ‌ترین آنها حوالی رودهن با بزرگی ۲.۶ بوده‌است.

62103851

نقشه رومرکز زمین‌لرزه‌های ایران و نواحی مجاور در آبان‌ماه ۱۴۰۰

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.