ثبت تصاویر کمیاب ترین گوریلهای جهان در کامرون

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان تعداد گوریلهای کمیاب کرس ریور را بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ گوریل تخمین زده اند و اظهار داشتند که انسانها به ندرت این گونه از پستانداران را که به شدت در معرض خطر قرار دارند را در محل سکونت طبیعی خود مشاهده کرده اند.

در ویدئو دو دقیقه ای هشت گوریل مشاهده شده اند که از جنگلی در کامرون عبور می کنند. این ویدئو یک نگاه اجمالی از رفتار کلاسیک گوریلها را نشان می دهد که همچنین نشان دهنده مشقت زندگی این گونه در خطر هم محسوب می شود.

کریستوفر جیمسون مدیر پروژه چشم انداز تاکاماندا مونه اظهار داشت: این ویدئو نگاهی سریع به رفتار گوریلهای کراس ریور داشته که به طور عادی در فضای زندگی خود وجود دارند. کمیابی این گوریلها به حدی است که افرادی که درحال حاضر روی آنها مطالعه می کنند تاکنون حتی کمتر از این ویدئو را از آنها در اختیار نداشته اند.

براساس بیانیه انجمن حفظ حیات وحش که ویدئو گوریلهای کمیاب را با یکی از دوربین های تله ای خود در محوطه حفاظت شده کاگونه ثبت کرده، در ثانیه های آخر این ویدئو یک گوریل از میان تصویر عبور می کند که یک دست ندارد، به نظر می رسد زخم دستش آسیب دیده بهبود یافته اما این زخم می تواند به واسطه تله یک شکارچی به وجود آمده باشد.

اگرچه مردم محلی کامرون گوریل شکار نمی کنند اما تله هایی که برای سایر حیوانات جنگل کار گذاشته می شود می تواند آنها را مجروح کند.

گوریلهای کراس ریور به شدت خجالتی هستند و با نخستین نگاه یک انسان فرار می کنند، این گوریلها کمیابترین گونه از چهار زیرگونه گوریلها هستند که معمولا در جنگلها کوهستانی در مرز کامرون و نیجریه زندگی می کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.