ثبت سوء‌پیشینه در شناسنامه کیفری اشخاص

اردیبهشت ۱۴۰۳

کشاورز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک وکیل دادگستری گفت: سوءپیشینه مرتبط به جرائم عمدی است که در شناسنامه کیفری اشخاص مندرج شده و مبنای قضاوت در مورد آن‌ها طی سال‌های آینده خواهد بود.

“بهمن کشاورز” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بحث سوءپیشینه در جرائم غیرعمد گفت: در خصوص چنین جرائمی، در قانون تازه مجازات اسلامی سعی شده که مجازات حبس صادر نشود که این امر سبب از بین رفتن سوء‌پیشینه برای فرد است.
 
وی ادامه داد: سوءپیشینه مرتبط به جرائم عمدی است که  در شناسنامه کیفری اشخاص مندرج شده و مبنای قضاوت در مورد آن‌ها طی سال‌های بعد خواهد بود.
 
کشاورز اظهار داشت: اجرای طرح “برای من- برای تو” که در خصوص صادرات محصولات زندانیان به خارج از کشور است، می‌تواند به زندانیانی که در معرض تکرار جرم می باشند، کمک شایانی کند.
 
این وکیل دادگستری تصریح کرد: چنانچه زندانیان ضمن تحمل کیفر، حرفه و تخصصی بیاموزند که درآمدزا باشد، در راستای این عمل بعد از آزادی امکان کاریابی و اشتغال بیشتری خواهند داشت.
 
وی در زمینه حذف سوءپیشینه از جرائم عمد نیز این چنین گفت: نمی‌توان پیشینه کیفری را از سوابق اشخاص در جرائم عمد محو کرد، چرا که محو کردن سوءپیشینه، اجتماع و اشخاصی را که با آن‌ها در تماس می باشند، در معرض خطرات احتمالی قرار می‌دهد.

این وکیل دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: اشخاصی که سابقه حبس و یا زندان دارند، باید پس از آزادی تحت نظارت باشند تا با اجتماع ممزوج شده و به سلامت کامل اخلاقی برسند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.