ثروت داعش چقدر است؟!

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2014/06/679f1daa4c8dc45f516e285bbeb0edf5.jpg

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در گزارشی گروهک تروریستی داعش را ثروتمند ترین گروهک تروریستی جهان معرفی کرد.

این شبکه تصریح کرد، اخباری درباره کمک های مالی خارجی به داعش منتشر شده است، اما افزون بر آن، بخش زیادی از پشتوانه مالی این گروه از مناطق نفت خیز شمال سوریه حاصل شده است.

“اخاذی، باج گیری، آدم ربایی، قاچاق عتیقه جات از دیگر منابع مالی داعش است.

همچنین برآورد می شود که نقدینگی و دارایی ۸۷۵میلیون دلاری این گروه پس از تصرف شهر موصل به ۵۲ میلیارد دلار رسیده و داعش را به یکی از ثروتمندترین نهادهای تروریستی در جهان بدل کرده است .

عربستان سعودی از مهم ترین حامیان گروه تکفیری داعش است.

منابع امنیتی عراق امروز( چهارشنبه) فاش کردند، دهها افسر اطلاعاتی عربستان سعودی با استقرار در استان نینوا و موصل بر جنایت گروهک تروریستی داعش نظارت می کنند.

همچنین نیروهای عراقی اعلام کردند، در درگیری با گروه داعش در الاسحاقی مقادیر زیادی اسلحه و تجهیزات ساخت رژیم صهیونیستی به دست آوردند.

همزمان وزیر خارجه سابق آمریکا ، با نادیده گرفتن جنایات تروریست ها در عراق ، مشکل اصلی این کشور را نوری مالکی خواند.

هیلاری کلینتون در مصاحبه با شبکه خبری سی.بی.سی گفت : تا زمانی که دولت نورالمالکی به خواسته های واشنگتن تن ندهد از وی حمایت نخواهیم کرد.

کلینتون از تصمیم مالکی برای برکناری شماری از فرماندهان ارشد نظامی عراق انتقاد کرد و گفت : بغداد نباید نظامیانی را که زیرنظر آمریکا آموزش دیده‌اند، کنار بگذارد.

نخست وزیر عراق دیروز شماری از فرماندهان ارتش را به علت قصور در انجام وظایفشان در مقابله با حملات تروریست های داعش، از کار برکنار و به دادگاه معرفی کرد.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سيروس:

    بخشی از ثروتشون از طریق غارتهایی که خودشون انجام میدن – بخشی هم غارت های انجام شده از طرف اروپا بر عربستان و کشورهای عربی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.