جابه‌جایی ۶۴ میلیون نفر از ابتدای تعطیلات تا چهارم فروردین

۱فروردین ۱۳،

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت رکورد ۷٫۵ میلیون تردد روزانه در جاده‌های کشور از جا‌به‌جایی ۶۴ میلیون مسافر در شقوق مختلف حمل ونقلی در کشور از ابتدای تعطیلات تا چهارم فروردین خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، دکتر شهریار افندی زاده اظهار کرد: ۹۵ درصد از جا‌به‌جایی‌های صورت گرفته از ابتدای تعطیلات تاکنون مربوط به بخش جاده‌ای بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای افزود: از این میزان یک میلیون نفر از طریق شبکه ریلی، ۴۰۰ هزار نفر از طریق هوایی و ۱٫۵ میلیون نفر در بخش دریایی از طریق بنادر و ۲۵ میلیون نفر از طریق وسایل حمل ونقل عمومی در جاده‌های کشور جا‌به‌جا شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: میزان جا‌به‌جایی صورت گرفته از ابتدای تعطیلات تاکنون افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

افندی زاده تصریح کرد: در وزارت راه وشهرسازی در بخش‌های مختلف حمل نقلی از جمله هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای ستاد‌هایی تشکیل شده است.

وی افزود: در روزهای اول امسال بیشترین تردد ثبت شده مربوط به استان‌های مازندران، البرز، گیلان، فارس، تهران و قم بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۱۱ ساعت قبل امروز استان‌های مازندران، البرز، قم، تهران و خراسان رضوی بیشترین تردد را داشته‌اند و بیشترین تردد از ابتدای تعطیلات مربوط به روز چهارم فروردین بوده است.

افندی زاده گفت: در تعطیلات نوروزی از انتهای اسفندماه سال قبل تا چهارم فروردین ۴۰۰ هزار نفر از طریق پایانه‌های مرزی به کشورهای همسایه مسافرت کردند.

وی در پایان یادآور شد: وزارت راه وشهرسازی با ۱۱ هزار نفر راهدار در سراسر جاده‌های کشور تا ۱۶ فروردین ماه که پایان سفرهای نوروزی است، آمادگی کافی را برای ارائه خدمات دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مسافران می توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های کشور با شماره ۱۴۱، وضعیت هوای کشور ۱۳۴ و اطلاعات پروازها در سراسر کشور با شماره سه رقمی ۱۹۹ تماس بگیرند.

۲۸ مرکز مدیریت راه‌ها در استان‌های کشور مدیریت هوشمند جاده‌های را در سراسر کشور به عهده دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.