جادوگر ۸۸ ساله نیوزیلندی از شهر کرایست اخراج شد

جادوگر نیوزیلند با درآمد سالی ۱۶ هزار دلار اخراج و دستمزد «جادوگر نیوزیلند» از محل بودجه عمومی قطع می‌شود.

جادوگر ۸۸ ساله نیوزیلندی از شهر کرایست اخراج شد

به گزارش ممتاز نیوز، دستمزد «جادوگر نیوزیلند» که طی دو دهه انجام «فعالیت‌های جادوگری و ارائه سایر خدمات جادوگرانه» در شهر کرایست چرچ ۳۶۸ هزار دلار درآمد داشته است، قطع می‌شود. شورای شهر کرایست چرچ با تصمیم به فسخ قرارداد با این جادوگر ۸۸ ساله به نام ایان برکنبری چنل، به ۲۳ سال کارش با درآمد سالی ۱۶ هزار دلار پایان داد. به گفته رؤسای شورای این شهر، سمت این جادوگر دیگر مناسب چشم‌انداز تبلیغاتی این شهر برای تبدیلش به «شهری مدرن» نیست. چنل نیز در واکنش به این اقدام، آنان را «مشتی دیوانسالار» خواند «که از قدرت تخیل بی‌بهره‌اند».

لین مکل‌لند، معاون مدیرعامل شورای آن شهر، در گفت‌وگویی با تارنمای خبری «استاف» گفت: «شورای شهر در دیدار با این جادوگر برای قدردانی از خدمات چند دهه اخیرش به شهر کرایست چرچ نامه‌ای به او داده است و در آن رسماً پایان قراردادش با این شورا را به اطلاعش رسانده است.»

او افزود: «چشم‌انداز تبلیغاتی اتوتاهی کرایست چرچ در حال تغییر است و قرار است برنامه‌های جدید و متفاوت تبلیغاتی داشته باشیم که هرچه بیشتر بازتاب‌دهنده تکثر شهر باشد و شهری مدرن، متکثر، و پویا را به نمایش بگذارد که برای ساکنان، گردشگران نیوزیلندی و خارجی، کسب و کارهای جدید، و کارگران مهاجر ماهر جذاب باشد.»

چنل که متولد انگلستان است، فعالیت جادوگری خود در عرصه عمومی را در سال ۱۹۷۴ و کمی پس از مهاجرت از بریتانیا به نیوزیلند شروع کرد. تلاش‌های شورای شهر برای جلوگیری از اجرای برنامه‌هایش با لباس کامل جادوگری در میدان کتدرال با اعتراض مردم آن شهر روبه‌رو شد و در نهایت در سال ۱۹۸۲ مجمع مدیران گالری هنر نیوزیلند به او لقب «اثر هنری زنده» دادند. در تارنمای چنل نوشته شده است که او در فیلم «هتل استارلایت» در نقش پرسه‌زن اسرارآمیز بازی کرده است و در فاصله سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۴ (۱۳۵۰ تا ۱۳۵۴) رئیس بخش کیهان‌شناسی در دانشگاه ملبورن بوده که خودش نیز مؤسس آن بخش بوده است. او هم‌چنین مجری پادکست‌های اختصاصی خودش است، و نیز خود را «نظریه‌پرداز (و کارشناس) نقش‌های پسافمینیستی برای مردان و ساختار خانواده پساهسته‌ای» توصیف می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.