جاذبه های گردشگری جزیره هرمز ظرفیتی ویژه برای جذب گردشگران بین المللی است

به گزارش خبرنگار ایرنا،’علی اکبر صفایی’ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های مسافری و قابلیت های گردشگری جزیره هرمز طرح جامع بندر هرمز در دستور کار قرار گرفته و در آینده این بندر به یک بندر مسافری و صیادی توسعه یافته تبدیل خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون طرح ضربتی بندر هرمز با ساخت اسکله ها، تجهیز ترمینال مسافری و لایروبی در حال اجرا است که برای ساخت اسکله ها ۱۰میلیارد ریال هزینه خواهد شد و مابقی اعتبارات در حال بررسی است.

وی گفت: در یک ماه آینده یک شناور استاندارد و ایمن از نوع کاتاماران با ظرفیت ۵۶ نفر کار جابجایی مسافران را در مسیر بندر هرمز و بندر شهید حقانی به عهده خواهد گرفت.

صفایی اظهار داشت: مردم جزیره هرمز در آینده ای نه چندان دور شاهد رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و سفرهای ایمن دریایی در این جزیره خواهند بود.

لازم به ذکر است جزیره هرمز از جمله جزایر ۱۴ گانه هرمزگان است که در دهانه خلیج فارس یا تنگه هرمز قرار گرفته و آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و در تابستان گرم و شرجی و زمستان معتدل است.

این جزیره از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و گنبد نمکی هرمز در جهان معروف می باشد.

معدن خاک سرخ که ارزش اقتصادی بالایی دارد، در این جزیره قرار دارد که از آن برای تولید لوازم آرایشی، پودرهای میکرونیزه صنعتی و نوار کاست استفاده می کنند.

به دلیل وجود کانی ها و سنگ های زیبا، لقب موزه شناسی طبیعت را زمین شناسان روی این جزیره گذاشته اند.

آب سنگ های مرجانی، سواحل صخره ای، پوشش گیاهان بومی و حیاط وحش از دیگر ویژگی های طبیعتی هرمز است.ک/۳

۷۱۹۸/۶۶۸/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۰۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.