جاری شدن سیلاب در قزوین براثر شکسته شدن سد خاکی وشته/۲۰ نفر از سیل نجات داده شدند/عکس

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/14-2-1391/IMAGE634717338096997006.jpg 20 نفر گرفتار سیل در قزوین نجات داده شدند

/Images/News/Larg_Pic/14-2-1391/IMAGE634717338162205121.jpg سیل در ۱۵ روستای طارم سفلی مشکل ساز شد

/Images/News/Larg_Pic/14-2-1391/IMAGE634717338149881099.jpg سیلاب اطراف شهر قزوین مهار شد

تازه ترین خبرها حاکیست که خطر آب گرفتگی معابر شهر قزوین برطرف شد و  سیل در الموت قزوین یک قربانی گرفت.عباس عسگری- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین- در این باره به مهر گفت: نیروهای شهرداری قزوین با جدیت و تمام توان در حال مهار سیلاب بزرگی هستند که در پی شکستن سد خاکی وشته و پل ارنجک بعد از بارندگی ایجاد شده است. نیروهای سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری قزوین و سازمان عمران و سازمان آتشنشانی شهرداری با توجه به آمادگی قبلی در پی مهار سیلاب و جلوگیری از ورود آن به داخل سطح شهر هستند. شهروندان گرامی با تحمل و صبر می‌توانند، نیروهای شهرداری را یاری کنند و در صورت آب گرفتگی منازل خود در اسرع وقت با شماره تلفن‌های ۳۳۲۷۵۶۵ و ۲۲۴۵۰۷۰ تماس بگیرند.
۲۰ نفر گرفتار سیل در قزوین نجات داده شدند
سید علی شفیعی- مدیرعامل سازمان آتش نشانی قزوین- به ایرنا گفت: مامورین آتش نشانی پنج شنبه شب موفق شدند جان ۲۰ نفر که در سیل گرفتار شده بودند را نجات دهند. بیشتر گرفتار شدگان در سیل مربوط به خودروهای عبوری در کنار زیرگذرها بودند که به سلامت نجات یافتند. بنابه گزارش مامورین این سازمان تا ساعت یک بامداد ۶۵ فقره آبکشی از منازل در مینودر انجام شد. در پی بارش شدید باران در بعدازظهر روز گذشته مامورین آتش نشانی قزوین برای انجام هرگونه عملیات در آمادگی کامل قرار گرفتند.

سیلاب اطراف شهر قزوین مهار شد
در پی بارش شدید باران که از عصر دیروز در استان قزوین آغاز شد و شب گذشته نیز ادامه یافت سد خاکی وشته در شرق شهر قزوین شکسته شد و با تخریب بخشی از پل ارنجک، آب سیلاب از دو طرف در مناطقی از شهر از جمله شهرک مینودر و کوثر و غرب شهر قزوین جاری شد.
به گفته شاهدان عینی ارتفاع آب در ساعات اولیه سیلاب در بخشی از شهرک مینودر قزوین در مناطق مالکانه و جنوب این شهرک به اندازه ای بود که چند خودرو به طور کامل در آن فرو رفتند که با استفاده از جرثقیل از آب خارج شدند. همچنین در منطقه چوبیندر نیز سیلاب جاری شد و حجم آب چند کارگاه شهرداری را که عملیات ساخت پل های غیر هم سطح شهر را بر عهده دارند در بر گرفت و خساراتی به آنها وارد کرد. همچنین ستونهای بتنی پل در دست احداث امام علی در منطقه مینودر که از کنار کانال دشت قزوین نیز عبور می کند برای ساعاتی در آب سیلاب محاصره شد که با مهار و هدایت سیلاب توسط نیروهای شهرداری قزوین آب این محدوده نیز بوسیله پمپاژ به باغات اطراف تخلیه شد. بدین ترتیب باتلاش ماموران شهرداری قزوین با مهار کامل سیلاب، خطر آب گرفتگی معابر شهر قزوین برطرف شد. 

راههای اصلی استان بازگشایی شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با تلاش نیروهای امدادی تمامی مسیرهای اصلی که بر اثر جاری شدن سیل مسدود شده بود پاکسازی و بازگشایی شده و مسیرهای فرعی در حال بازگشایی است. علاوه بر جاری شدن سیلاب در شهر قزوین، روستاهای مناطق الموت غربی و شرقی، طارم سفلی و تاکستان را هم با مشکلاتی مواجه کرد و سیلاب مزارع کشاورزی، تاسیسات و منازل ساکنان را فرا گرفت.
علی محمد آهنی مدیرکل مدیریت بحران استانداری در هنگام عزیمت به روستای ناصرآباد برای بررسی مشکلات ایجاد شده گفت: طغیان رودخانه وشته موجب شد برخی منازل اطراف دچار آب گرفتگی شوند که ساخت پل غیر فنی در غرب قزوین هم در این حادثه بی تاثیر نبوده است. تعدادی از پل های خارج از شهر قزوین در محمودآباد و ناصرآباد هم دچار آب گرفتگی شدند که در تشدید سیلاب نقش داشت که با کمک نیروهای امدادی ضمن رفع آب گرفتگی کار تخلیه رسوبات هم آغاز شده است.
مزارع کشاورزی و تاسیسات خسارت دید
به گفته آهنی، سیلاب در منطقه الموت از شدت بیشتری برخوردار بود و مشکلات این منطقه بیشتر از سایر مناطق استان قزوین گزارش شده است و در راههای اصلی و فرعی این منطقه سیلاب جاری شده است که تاکنون راههای اصلی بازگشایی شده و خودروهای متوقف شده در راههای اصلی از سیلاب نجات یافته اند.در منطقه الموت خوشبختانه تلفات جانی ناشی از سیل نداشتیم اما به مزارع کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی و تاسیسات کشاورزی منطقه خسارات قابل توجهی وارد شده است.
کمک راننده لودر جان باخت
آهنی با ابراز تاسف از جان باختن یکی از نیروهای امدادی یادآور شد: در الموت غربی راههای ارتباطی چند روستا دچار آب گرفتگی شد که یک دستگاه لودر اداره راه و ترابری برای کمک عازم منطقه شد که بر اثر سقوط لودر به دره متاسفانه کمک راننده خودرو جان خود را از دست داد و راننده لودر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.
سیل در ۱۵ روستای طارم سفلی مشکل ساز شد
آهنی همچنین گفت: در منطقه طارم سفلی هم ۱۵ روستا دچار سیل و مشکلات زیادی در منطقه ایجاد شده که با تلاش نیروهای ستاد بحران استان، بسیاری از مسیرها بازگشایی و عملیات پاکسازی همچنان ادامه دارد.در تاکستان هم شاهد آب گرفتگی منازل در برخی مناطق شهری و روستایی بودیم که خوشبختانه مشکلات این شهرستان هم برطرف شده است.در مجموع ۸۰ نیروی امدادی جمعیت هلال احمر، بخشداری ها، شهرداری ها، اداره راه و ترابری با استفاده از هشت دستگاه لودر خدمات امداد و نجات را به آسیب دیدگان آغاز کرده اند و این عملیات همچنان تا پایان حل مشکلات مناطق سیل زده و رفع خطر ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرآنلاین، چندی پیش بارندگی ها موجب جاری شدن سیل در برخی از روستاهای شهرستان چناران و شاهرود شد و منجر به آب ‌گرفتگی شدید معابر و بروز سیل در خیابانهای برخی از شهرهای گیلان شد و ۱۵ میلیارد ریال به راههای خراسان شمالی خسارت زد. بارش باران در تهران نیز منجر به طغیان رودخانه میانرود شده و بعد از شکستن دیوار حایل میانرود و کارگاه عمرانی مترو، آب وارد ایستگاه در حال ساخت مترو اکباتان در مجاورت این کانال شد.

۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.