جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کشتار مردم مظلوم سوریه را محکوم کرد

در این اطلاعیه که یک نسخه از آن به ایرنا ارسال شده آمده است: دولت و ملت کشور مسلمان سوریه، روزهای بسیار سختی را می گذرانند. با آنکه دولت سوریه، بارها و بارها مخالفان را به مذاکره دعوت کرده و گام های خوبی برداشته است، ولی مخالفین به وسیله عوامل تروریستی خود آتش بس را نقض کرده و گفت وگو بی ثمر مانده است .

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ‘تردیدی نیست که تشدید بحران ها در سوریه به نفع آمریکا و ر‍ژیم صهیونیستی است، لذا آنها با توطئه های گوناگون می کوشند تا بر اختلاف دامن بزنند و آن را حل نشدنی جلوه بدهند’.

‘فاجعه اخیر به هر شکل آن محکوم است و کشتار قریب به ۱۵۰ نفر از مردم مظلوم و بی دفاع سوریه در حادثه اخیر دل هر آزاده ای را به درد می آورد، اما سووال مهم این است که متهم اصلی دراین حادثه کیست؟’

‘آیا جز این است که استکبار جهانی (آمریکا و اسرائیل ) و عوامل دست نشانده آنان در منطقه متهم اصلی این حادثه اند؟ آیا جز این است که غاصبان بلندی های جولان دشمن درجه یک هرگونه ثبات و آرامش در سوریه اند؟’

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزوده است: به راستی کسانی که مدعی حقوق بشر و آزادی های انسان ها هستند چگونه در برابر سلب امنیت و آرامش یک ملت سکوت می کنند؟و چگونه در برابر تامین سلاح و مهمات مخالفان بی منطق عکس العمل مناسبی نشان نمی دهند؟

رژیم صهیونیستی که پس از مقاومت سی و سه روزه لبنان و مقاومت بیست و دو روزه غزه امروز با سرنگونی دولت مبارک در مصر و مهم ترین متحد خود در منطقه در آستانه فروپاشی است، از این رو با تمام توان درصدد رخنه در سپر مهم مقاومت و انتقام گیری از پشتیبانی ملت و دولت سوریه است و می خواهد امواج خروشان بیداری اسلامی در منطقه را از مسیر خود منحرف سازد، غافل از آنکه امروز بیداری ملت ها مانع نفوذ بیگانگان در منطقه می باشد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن فجایع اخر در سوریه و ابراز همدردی با دولت و ملت شریف آن بهترین راه برای پایان بخشیدن به بحران های اخیر را گفت و گوی مسالمت آمیز طرفین می داند و امید آن را دارد که کشورهای اسلامی با اعتصام به حبل الله و وحدت کلمه بتوانند توطئه های آشکار و پنهان ایادی استکبار در میان مسلمانان را برطرف سازند .

اجتمام**۹۱۷۱**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۱۹۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.