جانشین احمدی نژاد در مناظره امروز!

مناظره سیاسی ۸ کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داشته و هر لحظه چالشی تر و جذاب تر می شود.

در این میان رویکرد آقای روحانی بسیار جالب و منحصر به فرد بوده و شباهت زیادی بین وی و آقای احمدی نژاد در مناظرات سال ۸۸ به وجود آورده است.

آقای روحانی از یک سو عباراتی چون “نمیخواهم بازگو کنم”، “دلم نمیخواست بگم” و … را به کار می برد و از سوی دیگر دست به افشاگری هایی می زند که گاهی هم با تناقض همراه است

به عنوان مثال، قسمت هایی از اظهارات آقای روحانی در زیر می آید:

«آقای قالیباف دلم نمیخواست بگم. آنجا بحث این بود شما میگفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم. ما میگفتیم راه این است که مجوز بدهیم و دستگیر کنیم… من راجع چند کلانتری به شما گزارش دادم. شما چی گفتید؟ نمیخواهم بازگو کنم. گفتید کل آدمهای سالم من این تعداد است. برنگردید به بحث های آن زمان، این سینه من پر است از مسائل فراوان. حرف برای گفتن زیاد داریم. بگذارید رقابتمان سالم و درست باشد…

از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن است هیچوقت پادگانی فکر و عمل نکردم. جزو افرادی هستم که حقوق  خواندم، من سرهنگ نیستم. حقوقدان هستم. حواسمان باشد چگونه حرف میزنیم. هرچه اطلاعات لازم باشد در ذهنم دارم که بگویم. همیشه روبروی افراطیون ایستادم و طرفدار آزادی بیان و مخالف افراط و تفریط بوده‌ام. چرا اینطوری بحث میکنید؟ اگر بنا به این باشد که حرف زیاد داریم برای گفتن.»

آقای روحانی در بخش دیگری از اظهاراتشان، سخنان قبلی خود خطاب به آقای قالیباف را مبنی بر اینکه “آنجا بحث این بود شما میگفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم” پس می گیرد که جام نیوز در گزارشی با عنوان “تغییر موضع در دو دقیقه/ روحانی حرفش را پس گرفت” به آن پرداخت.

آقای روحانی در این مناظره و تبلیغات سابق خود همواره از “آیت الله هاشمی رفسنجانی” یاد می کنند، فردی که بزرگترین قربانی مناظره های آقای احمدی نژاد در سال ۸۸ بود و به نظر می رسد امروز ایشان -حد اقل در عرصه ادبیات و نحوه مناظره- در حال تبدیل شدن به احمدی نژادی دیگر هستند.

پیشتر در محافل سیاسی و رسانه ای این مطلب مطرح می شد که آقای روحانی نقاط ضعف آقای هاشمی را دارد اما نقاط قوت وی را دارا نیست. با این روال، به نظر می رسد، ایشان نقاط ضعف آقای احمدی نژاد را هم دارند و از نقاط قوت وی بی بهره هستند.

روحانی در مناظره سوم ,

نوشته جانشین احمدی نژاد در مناظره امروز! اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.