جانی که با یک حرکت انسانی به سه جوان اهدا شد

فروردین ۱۴۰۳

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اعلام خبر ثبت ششمین اهدای عضو سال ۹۲ در کهگیلویه و بویراحمد،گفت: این حرکت انسانی به سه بیمار نیازمند به عضو، جانی دوباره بخشید.

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛ دکتر اورنگ ایلامی ضمن اعلام این خبر گفت: بار دیگر صحنه‌هایی از عشق و نوع‌دوستی در این خطه از کشور عزیز ایران تکرار شد و یک خانواده یاسوجی با اهداء اعضای بدن فرزند خود زندگی را به سه جوان دیگر هدیه دادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه اعضای بدن بیمار مرگ مغزی یاسوجی جان سه نفر را نجات داد، افزود: اعضای بدن مرحوم، “مذکور بخشوده” از اهالی روستای بادنگان بخش پاتاوه شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد که در اثر سانحه تصادف دچار ضربه مغزی و به دنبال آن دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش جان سه نفر بیمار نیازمند به اعضای پیوند را نجات داد.

دکتر ایلامی ادامه داد: دو کلیه و کبد این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز انتقال داده شد و در بیمارستان نمازی این شهر به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این عمل انسانی و خیرخواهانه خانواده کهگیلویه و بویراحمدی را ارج می‌نهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش دیگری از صحبت‌هایش از عموم مردم و شهروندان دعوت کرد تا با تکمیل کارت اهداء عضو، بعد از مرگ خود زندگی را به دیگری ببخشند.

دکتر ایلامی این اهدای عضو را ششمین اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۲ اعلام کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.