جان کری در مسجد استقلال + تصاویر

وزیر امور خارجه آمریکا پس از درآوردن کفش‌های خود بیرون مسجد استقلال در مرکز پایتخت اندونزی، همراه با شیخ حاج علی مصطفی یعقوب امام جماعت مسجد، وارد این ساختمان بزرگ شد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه ۲۷ بهمن در جریان سفر به اندونزی، از مسجد “استقلال” بزرگ‌ترین مسجد در جنوب شرقی آسیا بازدید کرد.

کری پس از درآوردن کفش‌های خود بیرون مسجد استقلال در مرکز پایتخت اندونزی، همراه با شیخ حاج علی مصطفی یعقوب امام جماعت مسجد، وارد این ساختمان بزرگ شد.

دیپلمات ارشد آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اندونزیایی، این مسجد را یک «مکان فوق‌العاده» دانست و اعلام کرد: من بسیار مفتخر هستم که اینجا هستم و از امام جماعت به علت اینکه به من اجازه داد اینجا بیایم، قدردانی می‌کنم.

وی در این حرکت تلاش کرد به تقلید از مسلمانان به زبان عربی به افراد حاضر در مسجد سلام کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از جاکارتا، کری در یادداشتی در دفترچه بازدیدکنندگان از مسجد، نوشت: بازدید از این عبادتگاه چشمگیر، افتخار ویژه‌ای بود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه نوشت که همه به خدا ایمان داریم، به خداوند عشق می ورزیم و یک پروردگار را می‌پرستیم.

دولت اندونزی سال ۱۹۷۵ برای ساخت یک مسجد ملی اقدام کرد و مسجد استقلال را بنا نمود. این مسجد گنجایش ۱۲۰ هزار نفر را در یک زمان دارد.

دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا سخت تلاش کرده است روابط این کشور با جهان اسلام را بهبود ببخشد؛ روابطی که در دولت قبلی با تهاجم سال ۲۰۰۳ به عراق، به شدت لطمه دید.

آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی اغلب از اندونزی که پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی و سومین دموکراسی بزرگ در جهان است، به عنوان پلی به سمت جهان اسلام، یاد می‌کنند.

اوباما که بخشی از دوران کودکی خود را در جاکارتا گذراند، همچنین در سال ۲۰۱۰ زمانیکه به اندونزی سفر کرد، از این مسجد بازدید کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.