جای کسی در پرسپولیس رزرو نیست

جام جم آنلاین: من فرقی بین نفراتم نمی‌بینم و آنها باید خودشان را نشان دهند تا فیکس شوند. در پرسپولیس جای رزرو شده برای هیچکس وجود ندارد و بازیکن باید جای خودش را پیدا کند.

مانوئل ژوزه در باره دیدار تیم پرسپولیس برابر فجرسپاسی افزود: سورپرایز بدی داشتم. نمی‌دانستم این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود. این مسئله برای ما خوب نیست و اتفاق خوبی برای حریف خواهد بود.

“ما باید تیم خوبی داشته باشیم که بازی به بازی بهتر شود”، وی با بیان این جمله افزود: این اتفاق مهمی است که مقابل تماشاگران و در بازی نخست پیروز شوید، زیرا این مسئله باعث می‌شود بازیکنان خودشان را باور کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: ۱۴ بازیکن با پرسپولیس قرارداد بسته‌اند و من فقط مسئول “نیلسون” هستم. نمی‌توان در این زمان کم، عادت‌های سال‌های قبل تیم و بازیکنان را عوض کرد. البته گفته بودم در هفته‌های اول کار سختی دارم. شعبده باز نیستم که در مدت کم تیم را درست کنم ولی از تجربه زیاد خود استفاده می‌کنم.

ژوزه با تقدیر از عملکرد خوب بازیکنان پرسپولیس در بازی گذشته افزود: آنها باید در هر مسابقه طوری عمل کنند که انگار فینال است، حال آن بازی با تماشاگر باشد یا بدون تماشاگر. ما در بازی قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد از توان‌مان را نشان دادیم و امیدواریم فردا و در مصاف با فجر تیم بهتری باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: در این مرحله برد از همه چیز برای‌مان مهمتر است، البته من دوست دارم تیمم خوب بازی کند و راحت هم پیروز شویم اما چون کارمان را دیر شروع کردیم مهم فعلا برنده شدن است.

این مربی پرتغالی با اشاره به سابقه ۳۶ سال خود در مربیگری، گفت: در سال‌های گذشته نشان دادم تیم‌های من خوب هم بازی می‌کنند و این قول را به هواداران می‌دهم که در کنار رسیدن به پیروزی، خوب هم بازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بازی با فجر اول باید پیروز شویم و بعد به فکر بازی خوب باشیم، ادامه داد: در بازی اول حریف به گرمای هوا بیشتر عادت داشت اما جالب اینجا بود که در آخر بازی ما از لحاظ فیزیک بدنی بهتر بودیم. بازیکنان هم خواستند که پیروز شوند این خیلی مهم است که بچه‌ها بخواهند چه در داخل و چه در خارج از خانه تیم برنده شود.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: تیم بزرگی مانند پرسپولیس که قهرمانی می‌خواهد باید در همه بازی‌ها به قهرمان شدن فکر کند، البته تماشاگران یار دوازدهم تیم هستند و به آنها نیاز داریم، زیرا فوتبال بدون تماشاگر مثل غذایی بی نمک است ولی در این شرایط هم باید برای موفقیت تلاش کنیم.

خبرنگاری از ژوزه پرسید: “شما بر اساس دستورالعمل فدراسیون تمرینات پرسپولیس را زیر نور برگزار می‌کنید یا به دلایل دیگر؟”، که وی اینگونه پاسخ داد: من هفت سال در مصر و یک سال در عربستان چنین تجربه‌ای داشته‌ام. در آنجا هم ما ساعت ۱۰ تمرین می‌کردیم و ساعت ۱۰ شب هم بازی‌های خود را برگزار می‌کردیم.

خبرنگار دیگری در مورد اینکه چرا تاکنون با پرسپولیس قرارداد نبسته از ژوزه سئوال کرد که وی گفت: یکسری دلایل وجود دارد که به من و باشگاه مربوط است. همه چیز عادی بوده و حل می‌شود.

این خبرنگار در مورد اینکه ژوزه فردا روی نیمکت می‌نشیند از او سئوال کرد که سرمربی پرسپولیس در پاسخ گفت: بله مشکلی وجود ندارد.

وی در مورد اینکه در بازی نخست به خاطر گرمای هوا از بازیکنان جوان استفاده کرد یا واقعا برایش نام‌ها مهم نیست، تاکید کرد: اسم ستاره نیست، بلکه ستاره تیم ماست. پرسپولیس بازیکنان زیادی دارد که اسم‌های بزرگی هم دارند آنها سوپر استارند اما من خوشحالم بازیکنان باتجربه و حرفه‌ای را در تیمم دارم که خاکی بوده و ستاره نشان نمی‌دهند. آنها برای جوانان الگو هستند به خاطر همین ستاره تیم ما هستند.

ژوزه با تاکید بر اینکه همه باید به تیم فکر کنند، اضافه کرد: در بازی با صنعت نفت به خاطر گرمای هوا بیشتر به بازیکنان جوان و نفراتی که از لحاظ فیزیکی قوی‌تر هستند بازی دادم. آنها نیز مسائل تاکتیکی را به خوبی انجام دادند. حتی در نیم ساعت آخر از لحاظ فیزیکی برتر از حریف بودیم و همه کار انجام دادیم. سه تعویض تیم هم تاکتیکی بود و باعث شد روند تیم بهتر شده و نتیجه عوض شود.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: مهم نیست کی، چه کسی و چگونه بازی می‌کند؛ مهم نتیجه گیری تیم است. من فرقی بین نفراتم نمی‌بینم و آنها باید خودشان را نشان دهند تا فیکس شوند. در پرسپولیس جای رزرو شده برای هیچکس وجود ندارد و بازیکن باید جای خودش را پیدا کند.

سرمربی پرسپولیس با تاکید بر اینکه تیم باید هماهنگ شود تا به قهرمانی برسیم، تصریح کرد: شاید تمرینات را دیر شروع کردیم اما هزار برابر از توان خود مایه می‌گذاریم تا بتوانیم به قهرمانی برسیم. هواداران هم باید در این راه به ما کمک کنند.

ژوزه در واکنش به این موضوع که بازی فجر و پرسپولیس را نبرد پیرمردها می‌نامند، گفت: پیرمردها نبرد نمی‌کنند بلکه فکر می‌کنند.

وی در پایان در خصوص نارضایتی هواداران از خط هافبک تیم پرسپولیس گفت: ما ۱۵ روز است کار را شروع کرده‌ایم و نمونه کوچک کارمان بازی با صنعت نفت بود. علاوه بر این همه تیم‌ها از عقب به جلو ساخته می‌شوند مانند یک ساختمان که از پایه باید آن را ساخت. وقتی دفاع قوی باشد تا بالای تیم بهتر می‌شود. عوض کردن ساده‌تر از دوباره ساختن است. تماشاگران حق دارند اما ما قدم به قدم مشکلات را حل می کنیم.

دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران و فجرسپاسی شیراز در چارچوب هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۲۲ فردا سه شنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.