جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی «بلاک» آلمان به ایران رسید

سینما و تلویزیون > سینمای‌ایران  – 
فیلم کوتاه «صدای باران» به کارگردان جلال ساعدپناه جایزه اصلی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بلاک» آلمان را به دست آورد.

به گزارش ایلنا،فیلم کوتاه «صدای باران» به کارگردان جلال ساعدپناه و با حضور این فیلمساز ایرانی، در دو سانس مختلف در بخش رقابتی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بلاک» آلمان به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از میان ۵۴ فیلم اروپایی و آسیایی از آن خود کند.

جشنواره بین‌المللی فیلم «بلاک» آلمان با نمایش فیلمهای کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند و تجربی از کارگردان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی و بخش شرکت سینمایی «ستاک فیلم ایران» در روزهای ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت ماه جاری (۲ تا ۸ می‌۲۰۱۲) در شهر برلین آلمان و همزمان با آن در کشور آمریکا برگزار شد.

همچنین ۱۰ فیلم کوتاه دیگر از جمله؛ «رفتن» به کارگردانی سالم صلواتی، «آسکو» به کارگردانی محمد علی هاشم زهی، «کوچه‌ای پشت خانه ما» به کارگردانی شیلان سعدی، «مرز شکسته» به کارگردانی کیوان کریمی، «فرشتگان نجات» به کارگردانی ستار چمنی‌گل، «آدم‌ها» به کارگردانی ماشاالله محمدی، «چه شور بود دریاچه من» به کارگردانی حسن قهرمانی، «در روزهای آخر اسفند» به کارگردانی امیر علی ویسی، «خانواده سالم» به کارگردانی امیر حسین ترابی و «شهد سنگ» به کارگردانی ستار چمنی‌گل در آن به نمایش درآمد.

«صدای باران» در آخرین حضور بین‌المللی خود و با حضور کارگردان آن در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «گلف» به روی پرده رفت و توانست جایزه بهترین فیلم کوتاه بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره را تصاحب کند.

 

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.