جایزه بهترین رصد گذر زهره از زمین به ایران اهدا می‌شود

دانش > تحقیق‌و‌ تولید
رییس بخش خاورمیانه مجمع جهانی زمان سنجی اختفاعات نجومی (آیوتا) گفت : جایزه بهترین رصد ‘گذر زهره از زمین’ آبان ماه امسال به نماینده ایران در این مجمع اهدا می‌شود

به گزارش ایرنا، رخداد نجومی گذر’ زهره از زمین ‘ در ۱۷ خردادماه امسال به وقوع پیوست. گذر بعدی زهره از زمین ۱۰۵ سال دیگر خواهد بود.

دکتر آتیلا پرو  یادآور شد که ۱۷۰ تیم رصدی زیر نظر مجمع جهانی زمان سنجی اختفاعات نجومی برای رصد گذر زهره از زمین فعالیت کردند که ۷۹ تیم از جمله تیم رصدی ایران موفق به رصد کامل پدیده ‘گذر زهره از زمین’ شدند.

رییس بخش خاورمیانه مجمع جهانی زمان سنجی اختفاعات نجومی (آیوتا) خاطرنشان کرد: تیم رصدی ایران از جمله تیم‌های موفق در این زمینه بود که رصد کاملی را گزارش کرد. گزارش‌های ارسال شده از سوی ایران به این مجمع شامل ۲ مقاله و چند گزارش و بولتن‌های تصویری بود.

وی افزود: دقیق‌ترین داده‌ها در تمام دنیا از پدیده گذر زهره از زمین به نام آقای محمدی از استان فارس ثبت شده است.

پرو خاطرنشان کرد: قرار است که گروه‌های تعیین ستاره‌های متغیر در رصد خانه سازمان فضایی ایران تشکیل و فعال شوند .این گروه‌ها تا کنون یک دوره آموزشی به مدت دو ماه و نیم را گذرانده‌اند . اعضای این گروه‌ها اغلب دانشجویان دوره دکترای فیزیک هستند.

به گفته وی هشت تیم با هشت ستاره فعالیت‌های نجومی خود را دنبال می‌کنند . این گروه‌ها از ابتدای شهریور تا اوایل آبان ماه امسال داده‌گیری اولیه را در مورد ستاره‌های متغیر انجام می‌دهند.

مجمع جهانی زمان سنجی اختفاعات نجومی (آیوتا) یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ملل است و دفتر بخش خاورمیانه‌ای این مجمع در تهران قرار دارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.