جایزه ۱۰هزار دلاری کتاب ملی آمریکا iبه این چهار نفر رسید

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

هیات داوران جوایز کتاب ملی آمریکا نام چهار نویسنده را iبه عنوان برندگان بخش‌های ادبیات داستانی‌،‌ غیرداستانی‌، ادبیات نوجوان و شعر امسال اعلام کردند.
 

در بخش iبهترین اثر ادبی، «لوئیس اردریچ» برای نگارش کتاب «خانه گرد» موفق iبه دریافت جایزه کتاب ملی آمریکا شد.

در بخش ادبیات غیرداستانی، «برای همیشه پشت بسیارزیبایی: زندگی، مرگ و امید در زیر شهر بمبئی » نوشته‌ «کاترین بو» موفق شد جایزه کتاب ملی آمریکا را از آن خود کند. اعضای هیات داوران این جایزه، کتاب «بو» را روایتی مصاحبه‌ای دانستند که در آن مصاحبه‌کننده هیچ‌گاه ظاهر نمی‌شود.
 

به گزارش یو.اس.ای تودی، «ویلیام الکساندر» با کتاب «رازهای گابلین» موفق شد جایزه ادبیات نوجوان کتاب ملی آمریکا را از آن خود کند. این داستان فانتزی درباره‌ پسری است که iبه دنبال برادر گمشده‌اش می‌گردد.

در بخش شعر نیز مجموعه اشعار «دیوید فری» که با نام «سردرگمی» انتشار یافته بود، از سوی هیات داوران جایزه کتاب ملی آمریکا برگزیده شد.

در مراسم اعطای جوایز ادبی کتاب ملی آمریکا که شب قبل در نیویورک برگزار شد، «المور لئونارد» ۸۷ ساله نیز مدال افتخاری خود را دریافت کرد. وی که تاکنون ۴۵ رمان را iبه نگارش درآورده است، iبه پاس فعالیت‌های تاثیرگذارش در زمینه‌ی ادبیات آمریکایی مورد تقدیر قرار گرفت.

در این مراسم همچنین «آرتور او. سولزبرگر» ناشر «نیویورک‌تایمز» iبه خاطر خدمات برجسته‌اش در زمینه‌ انجمن ادبی آمریکایی‌ها مورد تمجید قرار گرفت و جایزه افتخاری‌اش را دریافت کرد. برندگان بخش‌های ادبیات داستانی، غیرداستانی‌، شعر و ادبیات نوجوان هر یک چکی ۱۰ هزار دلاری را iبه عنوان جایزه کتاب ملی آمریکا دریافت کردند. iبه راه‌یافتگان iبه مرحله‌ نهایی نیز جایزه‌ای هزار دلاری اهدا ‌شد.

اعتبار این جایزه هر سال سبب فروش فوق‌العاده‌ آثاری می‌شود که iبه این فهرست‌ها راه می‌یابند. برای تجلیل از گروه داوری نیز iبه هر یک از داوران دو هزار و ۵۰۰ دلار و iبه رییس هر بخش سه هزار دلار تعلق می‌گیرد.

جوایز کتاب ملی آمریکا که امسال شصت‌ودومین دوره‌ی برگزاری خود را تجربه می‌کرد، شامل کتاب‌هایی می‌شود که توسط شهروندی آمریکایی iبه نگارش درآمده و بین یکم دسامبر ۲۰۱۱ و سی‌ام نوامبر ۲۰۱۲ در آمریکا iبه چاپ رسیده باشند.
۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.