جایگاه سوم دانشگاه تربیت مدرس در بین دانشگاه های کشور/ اعلام آمار دانشگاهیان تربیت مدرس

رنجبر خبر داد:

خبرگزاری پانا: رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تشریح فعالیت های این دانشگاه در بخش های مختلف گفت: بر اساس اعلام نمایه اسکوپوس در سال ۲۰۱۲ رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور به جایگاه سوم رسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، بیژن رنجبر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویان و معرفی پذیرفته شدگان در دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: در راستای دستاوردهای دانشگاه های کشور در سال های اخیر که یکی از شاخص های پیشرفت علمی تولید اسناد علمی است در ایران از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۸ تعداد ۲ هزار و ۱۰۳ سند علمی تولید شده است که از اول انقلاب حدود ۲۵ هزار سند علمی و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ میلادی حدود ۱۶۹ هزار و ۵۷۱ سند علمی تهیه شده است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: قبل از انقلاب تولید علم در کشور یکصدم درصد بود که از اول انقلاب به ۱۳ درصد رسید و در این ۷ سال اخیر ۸۷ درصد تولید علم در دانشگاه های کشور اختصاص یافته است که نشانگر جهت گیری های صحیح وزارت علوم است که سهم تولید علم از انحصار دانشگاه های بزرگ تهران به سایر دانشگاه های کشور رسید.

وی ادامه داد: به گونه ای که رتبه تولید علم ایران در منطقه به یک و در دنیا به ۱۶ رسید که ۱۱۳ سال زودتر از سند چشم انداز ۲۰ ساله به آن دست یافتیم.

رنجبر با تأکید بر اینکه دانشگاه تربیت مدرس سهم بسزایی در تولید علم دارد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه با هدف تربیت استاد مومن و متعهد دارای ۱۳ دانشکده، ۱۳۴ گروه آموزشی، ۱۵۴ رشته کارشناسی ارشد، ۱۲۰ رشته دکتر، ۱۴ مرکز تحقیقاتی، ۴۶۰ عضو هیات علمی و ۱۱۲ استاد تمام، ۲۲۰ استادیار و ۱۶ مربی دارد.

وی ادامه داد: این دانشگاه با هدایت سالانه ۱۴۰۰ پایان نامه، تولید ۱۸۰۰ مقاله و ارائه ۱۶۰۰ مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی فعالیت می کند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: بر اساس اعلام نمایه اسکوپوس در سال ۲۰۱۲ رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور به جایگاه سوم رسیده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.