جدیدترین اثر عباس کیارستمی به جشنواره پوسان رفت

سینما پرس-گروه سینما/ جدیدترین اثر عباس کیارستمی به نام «مثل یک عاشق» در بخش «پنجره‌ای رو به سینمای آسیا» هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان به رقابت با سایر آثار می‌پردازد.

به گزارش سینما پرس، مسئولان هفدهمین دوره جشنواره فیلم پوسان روز گذشته فهرست اسامی آثار حاضر در این جشنواره کره‌ای را در حالی اعلام کردند که جدیدترین اثر عباس کیارستمی به نام «مثل یک عاشق» نیز در بخش «پنجره‌ای رو به سینمای آسیا» این جشنواره بین المللی حضور دارد.

فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» که پیش از این در بهار سال جاری با حضور در بخش مسابقه اصلی شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن برای دریافت جایزه نخل طلایی بهترین فیلم این جشنواره فرانسوی به رقابت با سایر آثار بین المللی پرداخته بود، پس از «کپی برابر اصل» دومین فیلم کیارستمی است که در خارج از ایران ساخته شده است.

شرکت های فیلمسازی «ام کا تو» و «یورو اسپیس پروداکشن» تهیه کنندگان «مثل یک عاشق» هستند و این فیلم سینمایی روابط بین یک دختر دانشجو، دوستش و یک استاد سالخورده دانشگاه را به تصویر می کشد. همچنین رین تاکاناشی، تاداشی اوکینو و ریو کاسه از جمله بازیگران ژاپنی هستند که در فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» به ترتیب در نقش دختر دانشجو، استاد سالخورده دانشگاه و دوستِ دخترِ دانشجو را بازی می‌کنند.

کیارستمی پیش از این با ساخت فیلم‌های سینمایی «زیر درختان زیتون»، «طعم گیلاس»، «دَه» و «کپی برابر اصل» در جشنواره فیلم کن حضور داشته است و در سال ۱۹۹۷ میلادی توانست برای ساخت فیلم سینمایی «طعم گیلاس» جایزه نخل طلایی بهترین فیلم این جشنواره فرانسوی را به خود اختصاص دهد.

«لباس برای عروسی»، «مشق شب»، «نمای نزدیک»، «باد ما را خواهد برد» و «شیرین» دیگر آثار بلند سینمایی هستند که عباس کیارستمی پیش از این ساخت آن ها را برعهده داشته است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسکرین دیلی، فیلم های سینمایی «جنگ سرد» (Cold War) به کارگردانی لئونگ سانی لوک و «تلویزیویون» (Television) به کارگردانی مصطفی فرخی به ترتیب در مراسم افتتاحیه و اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان نمایش داده می‌شوند.

بنابر اظهارات مسئولان برگزارکننده هفدهمین دوره جشنواره فیلم پوسان، به طور کلی ۳۰۴ اثر از ۷۵ کشور در این دوره از این جشنواره کره‌ای حضور دارند که ۹۳ اثر از آن ها برای نخستین بار در جهان هستند که در یک جشنواره فیلم به نمایش در می‌آیند.

همچنین فیلم سینمایی «پیتا» (pieta) به کارگردانی کیم کی دوک که چندی پیش توانست با حضور در شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر طلایی بهترین فیلم این جشنواره ایتالیایی را به خود اختصاص دهد نیز از جمله برجسته ترین آثاری است که در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پوسان حضور دارد.

فیلم سینمایی «برخی چیزها در هوا» (Something in the Air) به نویسندگی و کارگردانی الیویر آسایاس نیز دیگر فیلم مطرح حاضر در هفدهمین دوره این جشنواره کره‌ای است. «برخی چیزها در هوا» چندی پیش جایزه بهترین فیلمنامه شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز را دریافت کرد.

هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پوسان بین روزهای ۴ تا ۱۳ اکتبر (۱۳ تا ۲۲ مهر) پاییز سال جاری و در شهر پوسان کشور آسیایی کره جنوبی برگزار می شود.

فیلم سینمایی «سوگ» به کارگردانی مرتضی فرشباف از ایران در سال گذشته موفق شد برنده جایزه اصلی بخش «جریان‌های نو» شانزدهمین دوره جشنواره بین ‌المللی فیلم پوسان را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۷۴۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.