جدیدترین توضیحات حناچی در مورد اجرای طرح ترافیک در روزهای کرونایی

شهردار تهران توضیحاتی را در مورد اجرای طرح ترافیک در پایتخت و احتمال لغو آن به دلیل کرونا ارائه کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در حاشیه جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره این جلسه گفت: طبیعتا بحران‌هایی که در سناریوهای حاد و غیرحاد با آن مواجهیم در این جلسه مورد توجه قرار گرفت. مثلا در شرایط بحران نیازمند تعداد زیادی پد هلیکوپتر هستیم که بیش از ۱۰۰ نقطه را علامت گذاری کردیم و آماده است.

وی با اشاره به میزان آسیب پذیری  شهر تهران در برابر زلزله اظهار کرد: امروز هم به نوعی مانور آمادگی را داشتیم تا دستگاه‌های مختلف دور میز جمع شدیم و مرور کردیم که چه باید انجام دهیم. ان شالله یکسری دستورالمعل‌هایی هم در وزات کشور باید انجام شود که اجرایی خواهد شد.

شهردار تهران همچنین در مورد اجرای طرح ترافیک نیز گفت: اگر تشخیص ستاد کرونا این باشد که طرح ترافیک برداشته شود، این امکان وجود دارد. در مورد کرونا ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم و هر تصمیمی که بگیرند انجام می دهیم. بعد از تعطیلات نوروز و ماه مبارک شرایط خیلی خوبی داشتیم و نشان می دهد مردم فاصله گذاری را رعایت می کنند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل هایی که اعلام می شودتاثیرگذار است، افزود: وقتی آمار بالا می رود ضوابط سختگیرانه‌ای اعمال می شود. اما نمی‌دانم خبرنگاران چه حساسیتی به طرح ترافیک پیدا کردند اما شواهد و مستندات ما نشان می دهد که عدم اجرای این طرح یکی از عوامل افزایش سفرهای غیرضروری است و شهر قفل می شود اما اگر تشخیص ستاد کرونا این باشد که طرح برداشته شود، این امکان وجود دارد.

حناچی در پاسخ به پرسشی در مورد رابطه شهرداری و استانداری نیز گفت: مساله ای وجود ندارد و اگر رسانه‌ها شلوغ نکنند مشکلی وجود ندارد.

وی درباره رعایت فاصله گذاری در مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی نیز خاطر نشان کرد: پیشنهاد استفاده از ماسک اجباری در مترو از سوی شهرداری تهران به ستاد ملی کرونا داده شد و الان بیش از ۹۹ درصد از ماسک استفاده می کنند. شهرداری یا مترو برای اجرا قوه قهریه ندارد و اگر موضوعی حاکمیتی است ابزارهای حاکمیتی نیز برای آن باید به اجرا درآید و مانند همه جای دنیا که جریمه های سنگین و برخورد با کسانی که رعایت نمی کنند، صورت گیرد.

وی ادامه داد: ممکن است در جاهای دیگر مشکل داشته باشیم اما الان  در مورد استفاده از ماسک کمترین مشکل را در مترو داریم، اما رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مترو نیازمند سه برابر شدن ناوگان است که در حال حاضر الان امکان آن وجود ندارد و با اجباری کردن ماسک مساله را در مترو پیش می بریم.

شهردار تهران افزود: در شرایط کنونی در حمل و نقل عمومی با کمبود ناوگان مواجه هستیم و سیاست استفاده الزامی از ماسک برای مسافران در زمان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند نقش موثری در کنترل شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.