جدیدترین رکوردشکنی بورس

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:با انتشار یافتن خبر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، بورس تهران به این خبر واکنش مثبت نشان داد و با رکورد شکنی تازهی در سال جاری مواجه شد.

به گزارش ایسنا، با انتشار یافتن خبر تایید کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی توسط بانک مرکزی، بورس تهران که در لاک احتیاط فرو رفته بود، به این خبر واکنش مثبت نشان داد و بزرگ ترین رشد خود در سال ۹۳ را ثبت کرد.

به این ترتیب علاوه بر حضور صندوق توسعه بازار سرمایه و تصمیم دولت برای حمایت از بازار که به افزایش انگیزه معامله گران کمک کرده است، تایید کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی توسط بانک مرکزی، امیدها را به بورس بازگردانند و سبب افزایش انگیزه خریداران و تشکیل صف‌های خرید شد.

بر این اساس در معاملات اولین روز هفته قیمت سهام شرکتها افزایش پیدا کرد و شاخص بورس تهران با رشد ۱۴۲۳ واحدی به کانال ۷۷ هزار و ۴۰۴ واحدی برگشت. با این اتفاق شاخص بورس تهران معادل ۱٫۸ درصد رشد کرد و بازدهی بازار سرمایه از منفی ۳٫۸ درصد به منفی ۲ درصد رسید.

در معاملات امروز، صف های خرید سنگین به ارزشی بیش از یک میلیارد تومان تشکیل شد که بیشترین صف خرید را صنعت خودرو در اختیار گرفت بنابراین در معاملات امروز شرکتهای تاپیکو، پارس خودرو، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و پالایشگاه بندرعباس به همراه مپنا و ایران خودرو بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند.

 علاوه بر این شرکتهای چادرملو،پالایشگاه بندرعباس،فولاد مبارکه، تاپیکو، بانک ملت، پاسارگاد، فولاد خوزستان، سرمایه‌گذاری امید، صندوق بازنشستگی، پتروشیمی پردیس، ملی مس، توسعه ملی، پتروشیمی شازند،ایران خودرو و بانک پارسیان بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند.

 همچنین در بازار امروز نماد تاپیکو همراه با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شد که این نماد منجر به شکل گیری پرحجم ترین صف بورسی شد. این در حالی است که بیش از نیمی از نمادهای وابسته به صنعت پتروشیمی با صف خرید همراه شدند.

 علاوه بر این نماد چادرملو با رشد قیمت بازگشایی شد، این شرکت سود عملکرد سال مالی ۹۲ را برابر با ۱۳۰۸ ریال اعلام کرده که تعدیل مثبت ۲۸ درصدی نسبت به آخرین پیش بینی سود دارد.در این راستا گروه سنگ آهن با صف خرید نمادهای خود مواجه شد.

 به این ترتیب در بازار مثبت امروز بیش از ۴۷۵ میلیون سهم به ارزش ۱۷۴ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه نیز افزایش یافت و به ۳۷۵ هزار میلیارد تومان رسید. 


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.