جذب ۱۰ هزار ناظر “کشاورزی” طی سه سال به تعویق افتاده است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو هیئت رئیسه کمیسیون “کشاورزی” مجلس با بیان اینکه در دولت نهم و دهم بسیاری از قوانین مصوب مجلس نادیده گرفته شد، گفت: برای توسعه بخش کشاورزی مجلس اسفند ۸۹ طرحی را مبنی بر جذب ۱۰ هزار ناظر مهندسی کشاورزی تصویب کرد که متاسفانه تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

هدایت میرمرادزهی در  گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم بسیاری از قوانین مصوب مجلس نادیده گرفته شد، اظهار داشت: برای توسعه بخش “کشاورزی” و مکانیزاسیون و ساماندهی‌کردن کارها، طرحی مبنی بر جذب ۱۰ هزار ناظر کشاورزی در اسفندماه ۸۹ به تصویب رسید، که متاسفانه با وجود وعده‌هایی که در زمینه اجرای آن داده شد، اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.  
 
وی گفت: برای رسیدن به کشاورزی مدرن حضور نیروهای متخصص و مجرب به عنوان ناظرین مهندسی کشاورزی بسیار ضروری است، تا بتوان از نظر توسعه انسانی و علمی به این حوزه نگریست.  
 
میرمرادزهی به مشکلات سنتی کشاورزی اشاره کرد و افزود: جذب ناظرین کشاورزی، هم کمک به تخصصی شدن این حوزه و هم سبب بالا رفتن کمیت، کیفیت و راندمان کار می‌شود که این موضوع بهره‌وری و سوددهی را در حوزه کشاورزی افزایش می‌دهد.  
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس به شعار دولت مبنی بر اینکه، کشاورزی پس از نفت، اولویت اول در تحول اقتصادی محسوب می‌شود، تصریح کرد: لازم است دولت برنامه ریزی جهت انجام این قانون را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد فعالیت مضاعف در بخش‌های تولید کشاورزی کشور باشیم.  
 
وی افزود: مهندسین کشاورزی که هم‌اکنون در شهرهای مختلف مشغول به کار می باشند، حقوق بسیار ناچیزی دریافت می‌کنند که جای بسی تامل است.  
انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.