جریان حکمت ملی عراق در دولت الکاظمی مشارکت نمی‌کند

فراکسیون پارلمانی جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد که از تعیین نماینده‌ای برای دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف انصراف داده است و در دولت وی مشارکت نمی‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از شفق نیوز، علی البدیری، یکی از نمایندگان فراکسیون پارلمانی جریان حکمت ملی عراق به رهبری عمار حکیم خاطرنشان کرد، جریان حکمت ملی به مصطفی الکاظمی اعلام کرده است که از تعیین وزیر در این دولت انصراف داده و در دولت آتی  مشارکت نمی‌کند.

البدیری همچنین تصریح کرد: جریان حکمت ملی به مصطفی الکاظمی اختیارات زیادی در انتخاب نامزدهایی داده است که آنها را برای پست های وزارتی مناسب می‌داند.

وی عنوان داشت: جریان حکمت ملی عراق همواره حامی مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت عراق است.

پیشتر، حسن فدعم، نماینده فراکسیون حکمت ملی در پارلمان عراق گفت: مذاکرات میان تیم مصطفی الکاظمی و فراکسیون‌های سیاسی برای تشکیل دولت ادامه دارد.

وی افزود: برخی فراکسیون‌ها همچنان بر موضع قبلی خود برای تشکیل دولت براساس روش سهمیه بندی اصرار دارند؛ طوری که علنا خواهان سهمیه خود از کابینه هستند.

فدعم تأکید کرد، فراکسیون‌های سیاسی باید روش سهمیه‌بندی سیاسی را کنار بگذارند تا دولت جدید فرصت لازم را داشته باشد و برای انتخابات زودهنگام آماده شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.