جریان فیلترینگ خبرگزاری مهر به کجا رسید؟

۱۳خردادماه،

در پی دستور فیلتر خبرگزاری مهر به فراهم کننده سرور این خبرگزاری از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، دستور فیلترینگ این رسانه با ورود مستقیم دادستان کل کشور اجرا نخواهد شد.

پدرام پاک آئین مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرد که با پیگیری موضوع از طریق حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای دادستان کل کشور مشکل پیش آمده برای خبرگزاری مهر برطرف شد.

در پی انتشار یافتن مصاحبه‌ای با مدیرمسئول پایگاه اینترنتی صراط نیوز که از فیلتر کردن رسانه‌های دارای مجوز توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انتقاد شده بود، این کارگروه دستور فیلتر خبرگزاری را به فراهم کننده سرور خبرگزاری مهر صادر کرد.

در همین راستا رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر ضمن تشکر از پیگیری ویژه دادستان کل کشور ابراز امیدواری کرد با استفساریه صورت گرفته در مورد نحوه اعمال قانون مطبوعات دربارهٔ خبرگزاری ها و پایگاه اینترنتی های خبری رسمی، مشکل قوانین موازی برای این دسته از رسانه ها برای همیشه برطرف شود.

گفتنی است خبرگزاری های رسمی کشور از تاریخ ۲۸/۱/ به سبب مصوبه هیات وزیران به قانون مطبوعات ملحق شده اند و مشمول قانون جرایم رایانه ای نمی‌شوند./


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.