جزئیات مربوط به معافیت پزشکی

کلیه مشمولان قبل از اعزام بخدمت وضعیت پزشکی آنان مورد رسیدگی قرار گرفته و چنانچه بیمار تشخیص داده شوند وضعیت آنان در شورای پزشکی بررسی می گردد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، سرهنگ محمدرضا اکبر حلوایی در خصوص جزئیات مربوط به معافیت پزشکی گفت: از جمله ظرایف لحاظ شده در قانون خدمت وظیفه عمومی ، توجه به وضعیت سلامت جسمی و روحی افرادی است که باید بخدمت اعزام شوند که براین اساس وضعیت پزشکی تمامی مشمولان مورد رسیدگی قرار می گیرد تا چنانچه در وضعیت سلامتی کامل قرار ندارند متناسب با بیماری ، بخدمت گرفته شده یا از انجام خدمت دوره ضرورت معاف شوند.

وی در دسته بندی مشمولان از نظر سلامت اظهارداشت: برخی اشخاص دارای بیماری شدید یا نقص عضو می باشند که در صورت اعزام بخدمت مشکلاتی برای آنان یا یگانهای خدمتی بوجود می آید بنابراین از خدمت دوره ضرورت معاف می گردند، عده ای دیگر دارای بیماری می باشند لیکن با لحاظ دوره های درمانی که حداکثر دو سال می باشدو بدست آوردن بهبودی ، می توانند بخدمت اعزام شوند که به این اشخاص معافیت موقت برای ادامه درمان داده می شود.

معاون مشمولان وامور معافیت های سازمان وظیفه عمومی دسته سوم را مشمولانی دانست که دارای بیماری خفیف هستند و مانعی برای اعزام بخدمت ندارند لیکن هنگام حضور در مراکز نظامی باید در مشاغل غیر عملیاتی بکارگیری شوند که در نتیجه در شمول معافیت از خدمات رزمی قرار می گیرند و دسته آخر نیز مشمولانی هستند که دارای سلامت کامل  جسمی و روحی می باشند که بخدمت اعزام خواهند شد.

وی مرجع تشخیص بیماری مشمولان وانطباق آن با آئین نامه مربوط و قرار دادن مشمول در هر یک از گروه های مذکور را شورای پزشکی وظیفه عمومی عنوان کرد.

سرهنگ اکبر حلوایی افزود: مشمولانی که متقاضی اعزام یا سایر معافیت ها باشند حتما در مراحل رسیدگی پزشکی قرار می گیرند قابل ذکر است که وضعیت بیماری دانش آموزان و دانشجویان تا زمانی که به تحصیل اشتغال دارند در شورای پزشکی وظیفه عمومی مطرح نخواهد شد.

معافیت پزشکی


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.