جزئیات تشکیل کمیسیون ویژه بررسی مصوبات مجلس خبرگان رهبری/اجلاسیه سیزدهم پربار بود

۱۶م اسفند ،

آیت‌الله مهدوی‌کنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئیس مجلس خبرگان رهبری دربارهٔ سیزدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به نظر می رسد این اجلاسیه به سبب برگزاری انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها و حضور ۷۵ نفر از اعضا، از اجلاس های قبلی پربارتر بود.

آیت الله محمدرضا مهدوی کنی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ دربارهٔ سیزدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به نظر می رسد این اجلاسیه به سبب برگزاری انتخابات هیئت رئیسه، کمیسیون‌ها و حضور ۷۵ نفر از اعضا، از اجلاس های قبلی پربارتر بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ۷۵ نفر از نمایندگان در این اجلاسیه حضور داشتند، گفت: حدود ۱۰ نفر از اعضا به سبب کسالت، فوت و سفر در جلسات مجلس حضور نداشتند.

وی با بیان اینکه مطالبی که در این اجلاس گفته شد، بسیار خوب بود، عنوان کرد: دربارهٔ مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، روحانیت و رهبری سخنان مهمی گفته شد.

رئیس جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حضور رئیس رسانه ملی در این اجلاسیه، ادامه داد: اعضای خبرگان رهبری با صراحت و شفافیت مسائل مورد نظر خود را با رئیس رسانه ملی و همکارانش مطرح کردند و آنها این مطالب را یادداشت کردند؛ سپس آقای ضرغامی بیش از یک ساعت در این باره صحبت و در کل بعضی از اشکالات را قبول کردند.

آیت الله مهدوی کنی دربارهٔ تشکیل کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی مصوبات مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: در جلسه‌ای که در همین ایام نزدیک، با هیئت رئیسه خواهیم داشت، تشکیل این کمیسیون را قطعی می کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر اشکال دارید، بیانیه صادر نکنید، حتی قطعنامه صادر کنید، گفت: پاره‌ای از مسائل نیاز به رسانه ای شدن ندارند و رسانه ای شدن آن می تواند سبب سوء استفاده دیگران شود.

وی با بیان اینکه ما نیز همین فکر را داریم، عنوان کرد: نمایندگان گفتند مطابق آیین نامه باید ۱۵ نفر از اعضا با پیشنهاد تشکیل این کمیسیون ویژه را به  هیئت رئیسه بدهند.

رئیس جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد:  ۱۹ نفر از اعضا پیشنهاد تشکیل این کمیسیون را ارائه کردند و این پیشنهاد تصویب شد.

آیت الله مهدوی کنی با اعلام اینکه در آینده نزدیک این کمیسیون را تشکیل می‌دهیم، گفت: نظرات نمایندگان به صورت مکتوب و مستند در این کمیسیون بیان سپس در هیئت رئیسه مطرح می گردد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سپس راه حل های مطرح شده بررسی و در صورت لزوم خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌کنیم، تا مصوبات پیگیری و روال کار مجلس خبرگان رهبری از سخنرانی خارج شود.

وی تاکید کرد: پیگیری مسائل مهم است نه اینکه صرفا سخنرانی‌هایی در خبرگان انجام شود؛ چراکه ما برای ثواب این کار را انجام نمی‌دهیم بلکه برای اصلاح امور است، اگر خواهان ثواب باشیم می‌توانیم نماز شب بخوانیم و ذکر بگوییم.

آیت الله مهدوی کنی دربارهٔ برنامه فردای نمایندگان مجلس خبرگان رهبری،گفت: مطابق رسم معمول اعضا، فردا به حرم امام خمینی(ره) مشرف می شوند؛ بنده هم اگر توفیق داشته باشم حضور پیدا می‌کنم.

رئیس جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تجدید پیمان با امام(ره) سبب روحیه گرفتن ما می گردد، تصریح کرد: امام (ره) موسس و بانی انقلاب بودند و نه تنها این ملت بلکه دنیا را زنده کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.