جزئیات توافق گازی ایران و ترکیه

انرژی

مقامات ترکیه با صادرات گاز ایران به اروپای شمالی از خاک این کشور موافقت کردند و مذاکرات نهایی برای روند اجرایی کار هم اکنون بین مسئولان شرکت ملی گاز و وزارت نفت در حال برگزاری است.

به گزارش فارس، پس از توافقات جدید گازی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و ترکیه، مقامات کشور ترکیه با صادرات گاز ایران به اروپا از خاک این کشور موافقت کردند و هم اکنون جلسات نهایی روند انجام کار در جلسات متعددی بین مسئولان شرکت ملی گاز ایران و وزیر نفت برگذار می شود.

براین اساس در قراردادهای جدید صادرات گاز که با برخی از کشورهای اروپای شمالی منعقد شده است، قرار شد که گاز ایران از طریق خاک ترکیه صادر و به مقصد برسد.

این گزارش خاطرنشان می کند در این توافقات ترکیه میزان مشخصی برای صادرات گاز از خاک این کشور معین نکرده است و ایران اجازه دارد به هر مقدار که با کشورهای اروپایی قرار داد صادرات گاز منعقد می کند از این طریق اقدام به صادرات کند.

براساس این گزارش، ایران هم اکنون در حال احداث خط جدید گازی به منظور صادرات گاز خود به اروپا است که این خط ،گاز عسلویه را از طریق خاک عراق به سوریه و از آنجا به لبنان و در نهایت از طریق دریای مدیترانه به اروپا ارسال می کند.

این خط جدید تا آذرماه سال ۹۲ احداث و در اولین قدم گاز ایران به عراق صادر خواهد شد. براین اساس ایران پس از اتمام این خط دارای دو مسیر صادرات گاز به اروپا می شود.


اخبار انرژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.