جزئیات ثبت نام عمره مفرده دانشگاهیان/ وام، دغدغه امسال دانشجویان

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

جزئیات ثبت نام عمره مفرده دانشگاهیان/ وام، دغدغه امسال دانشجویان

جزئیات ثبت نام عمره مفرده دانشگاهیان/ وام، دغدغه امسال دانشجویان

ثبت نام عمره مفرده دانشگاهیان در حالی امروز از ساعت۱۴:۰۰ آغاز می گردد که سال قبل مشکلات فروانی را برای عمره گذاران به همراه داشت.

به گزارش ممتاز به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت‌نام عمره دانشجویی از یکشنبه – امروز- ۵ آبان تا ۱۵ آبان ماه از طریق پایگاه اینترنتی لبیک آغازا می گردد.

 ثبت‌نام در سه گروه اساتید، دانشجویان پسر مجرد و متاهلین انجام می‌شود و قرعه‌کشی در روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان ماه به صورت اینترنتی انجام و زائرین اصلی و ذخیره اعلام خواهند شد.

 قرار است بعد از ایام حج سهمیه به ستاد عمره اعلام شود، اما با پیگیری‌های مستمر ستاد این سهمیه از مکه مکرمه به ستاد عمره اعلام شد و در این مرحله ۱۵ هزار نفر از دانشجویان و ۲ هزار نفر از اساتید به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

فقیهی رئیس سازمان حج و زیارت دانشگاهیان پیش از این در مصاحبه ای از اعزام دانشجویان از اوایل اسفند ماه خبر داده بود و پایا این اعزام هارا دهه آخر اردیبهشت ماه اعلام کردو افزود: پیشنهاد ما این است که اعزام‌ها از اوایل اسفند ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

 تا مشکلی در درس دانشجویان پیش نیاید که این زمان هنوز قطعی نشده است، همچنین قیمت نهایی عمره امسال هنوز مشخص نشده است و بعد از قیمت گذاری سازمان حج به زائرین اطلاع رسانی خواهد شد.در تلاش هستیم که بعد از اعلام قیمت برای دانشجویان تخفیف بگیریم.

این درحالی است که سال قبل یکی از مشکلات عدیده عمره گذاران دانشگاهی مشکل عدم تخصیص وام به عمره گذاران بود که مودر اعتراض دانشجویان قرار گرفت.

سال قبل سهمیه ویژه‌ای برای برگزیده‌های جشنواره‌ها، دانشجویان شاهد، اعضای فعال فرهنگی دانشگاه‌ها، فعالان سیاسی دانشگاه‌ها، فعالین هم اندیشی اساتید و ضیافت اندیشه نیز در نظر گرفته شده بود، سهمیه ۷ کاروانی سال قبل بنیاد ملی نخبگان، در دوره اعزام قبل نصف شده بود.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.