جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس حامل زایران ایرانی در جده اعلام شد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر ‘منعم شمشادی’ با بیان این که وضع جسمانی بیشتر مجروحان مناسب است، خاطر نشان کرد:تاکنون هفت نفر از مجروحان به صورت سرپایی در بیمارستان ملک فهد و عبدالعزیز جده مداوا و مرخص شدند و هم اینک تنها سه نفر بستری هستند.

وی با اعلام اسامی مجروحان حادثه واژگونی اتوبوس حامل زائران ایرانی در مسیر فرودگاه جده ،از بهبودی وضعیت جسمانی بیشتر زائران خبر داد.

نماینده مرکز پزشکی جمهوری اسلامی ایران مستقر در مکه مکرمه گفت: در این حادثه منیژه هاشمی ۵۷ ساله، سکینه تقی پور ۵۸ ساله، الهام بخشعلی شمیرانی، آسیه سرپرنده، زهرا بشیری، کبری بشیری، عصمت ابراهیم تهرانی، هاجر زارعی ۶۵ ساله و سیدابوالقاسم مداحی و رادپی مجروح شدند.

شمشادی افزود:از میان مجروحان یاد شده ، خانم بشیری و آقای رادپی در درمانگاه فرودگاه جده به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

وی یادآور شد:تنها یکی از زائران به نام عصمت ابراهیمی تهرانی نیاز به مراقبت بیشتر دارد که این زائر ایرانی هم اینک با نظارت هیات پزشکی جمهوری اسلامی ایران در بیمارستان ملک عبدالعزیزه جده در حال مداوا است.

نماینده مرکز پزشکی جمهوری اسلامی ایران مستقر در مکه مکرمه دلیل اصلی این حادثه را سبقت غیرمجاز راننده اعلام کرد و افزود: براثر این بی احتیاطی راننده، اتوبوس از مسیر اصلی جاده خارج و به گودال سقوط می کند.

بازگشت تمامی زائران به ایران فقط از طریق فرودگاه جده صورت می گیرد که فاصله شهر مکه تا جده ۱۰۰ کیلومتر است و انتقال آنها به وسیله اتوبوس های سعودی صورت می گیرد.

اجتمام*۱۴۲۹ ** ۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۶۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.