شرایط و قیمت خرید خدمت سربازی سال ۹۸ مشمولان غایب

نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس در خصوص خرید خدمت سربازی در سال ۹۸ گفت: موضوع خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب در بودجه سال ۹۸ حذف شده بود، که پیشنهادی برای طرح دوباره این تبصره در بودجه سال ۹۸ مطرح کرده ایم.

شرایط خرید خدمت سربازی سال 97 مشمولان غایب

خبر فوری: به گزارش ممتاز نیوز در تاریخ ۱۶ دی ۹۷  دولت اعلام کرد که قصد دارد برای خرید خدمت سربازی ۹۸ به مجلس اصلاحیه دهد که امکان تصویب این تبصره در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ وجود دارد.

سرهنگ ابراهیم امرائی ظهر امروز ۲۴ دی ۹۷ از عدم اجرای طرح خرید خدمت سربازی مشمولان غایب خبر داد و اظهار داشت: از سال ۹۸ طرح جریمه مشمولان غایب که اصطلاحاً به عنوان طرح خرید خدمت سربازی مطرح می‌شد، اجرا نخواهد شد و مشمولان غایب تنها دو ماه فرصت دارند تا از این طرح بهره‌مند شوند.

شرایط خرید خدمت سربازی

میزان غیبت مشمولان متقاضی خرید خدمت سربازی از تاریخ فراقت از تحصیل آخرین مدرک تحصیلی محاسبه میگردد و می بایست ۸ سال یا بیشتر باشد.

افرادی که تاریخ فارغ التحصیلی آنها حداکثر تا ۲۹ اسفند ۱۳۸۹ باشد میتوانند ثبت نام کنند.

نکته مهم: در صورتی که مشمولان غایب به علت انصراف ، اخراج و یا ترک تحصیل نتوانسته باشند مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه به اتمام برسانند ، شروع غیبت آنان از تاریخ فراغت در مقطع قبل محاسبه می گردد.

دولت در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ شرایطی تقریبا برابر با قانون بودجه امسال و همچنین سال گذشته برای خرید سربازی سال  ۹۷ ، قرار داده است

بر اساس بند (ب) تبصره (۱۱) لایحه بودجه سال آینده، دولت این مجوز را دارد تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از ۸ سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساط تا پایان سال معاف کند.

قیمت خرید خدمت سربازی

براساس بند (ب) تبصره ١١ میزان جریمه‌ خرید سربازی سال ۹۷ به شرح زیر تصویب شد:

زیر دیپلم یکصد میلیون ریال
دیپلم یکصد و پنجاه میلیون ریال
فوق دیپلم دویست میلیون ریال
لیسانس دویست و پنجاه میلیون ریال
فوق لیسانس سیصد میلیون ریال
دکترای پزشکی  سیصد و پنجاه میلیون ریال
دکتری غیر پزشکی چهارصد میلیون ریال
پزشکان متخصص  پانصد میلیون ریال

در ارتباط با قیمت خرید خدمت سربازی در سال ۹۷ در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد شده بود تا قیمت خرید خدمت سربازی برای افراد دارای مدارک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس دو برابر و قیمت خرید خدمت سربازی افراد دارای مدارک فوق لیسانس تا دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

شایان ذکر است این مصوبه برای کسب نظر رهبری مسکوت ماند و در سال ۹۷ اجرا نخواهد شد، اما احتمال تصویب آن برای سال ۹۸ زیاد است.

همچنین به ازای هرسال غیبت مازاد بر هشت سال ۱۰ درصد به مبلغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه یکسال محسوب می‌شود.

ضمنا برای مشمولان متاهل پنج درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر خواهد شد.

سال ۹۸ هم همچون سالهای گذشته قانونی برای خرید سربازی بدون غیبت در نظر گرفته نشد.

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۸۶نظر ثبت شده
  1. سید محمد:

    سلام بنده ۵سال غیبت خدمت سربازی دارم ،متولد ۷۵ هستم ،ایا میشه جریمه ی غیبت رو پرداخت،؟،
    ،یا خرید ؟
    ،

  2. مژگان:

    سلام شرایط معافیت برای پسری که مادرش طلاق گرفته ولی شاغل هست ( مادر شاغل هست و سابقه بیمه داره ) به چه صورت هست ؟
    بی زحمت شرایط کامل رو واسه ام ایمیل کنید .نیاز به وکیل دارم

  3. محمد حسین:

    سلام من اعزامیه ۹۳هستم چند ساله که فرار کردم به دلیله مشکلات من چند سال دیگه باید غیبت کنم تا بخرم خدمت و

  4. امیر:

    دیپلم من زده ۹۱_۹۰
    الان دانشجو کارشناسی ام ورودی ۹۲ واحدم به فوق دیپلم نرسید کی میتونم برا خرید اقدام کنم
    و سنوات تا ۹۷

  5. Mehdi hejaxi:

    سلام
    من متولد ۷۱ دیپلمم را سال ۸۸ گرفتم ۸۹ رفتم دانشگاه سال ۹۲هم انصراف دادم متاهلم ایا خرید خدمت در سال ۹۷ شامل من میشه یا خیر؟

  6. Mehdi hejaxi:

    سلام
    من متولد ۷۱ دیپلمم را سال ۸۸ گرفتم ۸۹ رفتم دانشگاه سال ۹۲هم انصراف دادم متاهلم ایا خرید خدمت در سال ۹۷ شامل من میشه یا خیر؟

  7. مهدی حجازی:

    سلام
    من متولد ۷۱ دیپلمم را سال ۸۸ گرفتم ۸۹ رفتم دانشگاه سال ۹۲هم انصراف دادم متاهلم ایا خرید خدمت در سال ۹۷ شامل من میشه یا خیر؟

  8. Reza75:

    سلام جناب من ۷۶/۴/۱۵هستم میتونم خدمت خودمو بگیرم سه سال هم فراری با جریمه میتونم بخرم ؟؟؟راهنمایی کنین؟؟؟

  9. محمد:

    اگه راست میگید و امسال سال حمایت از کالای ایرانی هست پس به غایبینی که بیشتر از ۸ سال از تمام خدمات اجتماعی محروم بودند و به موازای اون اکثر اونها کسب و کار درستی ندارند که به طبع پولی هم نخواهند داشت برای پرداخت جریمه و تا الانش هم تاوان خودشون رو همه جوره پس دادند رهبر معظم لطف بفرمایند و این غایبین بدبخت رو معافیت رهبری بدهند تا هم کمکی به سرباز غایبی که در بهترین دوران بارور کردن شرایط اقتصادی هست کمکی شده باشه و هم چرخ تولید کالای داخلی بهتر به چرخش بیافته اما با پرداخت چنین پولی برای دریافت یک کارت معافیت مطمنا هیچ کمکی به غایب و اقتصاد کشور و استفاده از این همه نیروی محروم از طرف دولت نخواد شد . بیشتر از ۲ میلیون نیروی انسانی که اکثرا در سنین بلوغ فکری برای کار و کاسبی و راه اندازی تولید کالای داخلی هستند همگی به خاطر چنین جریمه ای ۱۰ سال از زندگی دوباره عقب میافتند و در نتیجه هیچ کمکی به ۲ میلیون نیروی انسانی نخواهد شد .

  10. معین:

    نبود ۳۰ تا پایان خدمت D;

  11. مهراب:

    سلام خدمت شما دوستان عزیز.خیلی ازتون ممنون میشم جوابه سواله بنده رو بدید.چون زندگیم و اازدواجم در گرو خرید سربازیه.من متولد ساله ۷۱ هستم و ساله ۹۱ وارد دانشگاه شدم ولی به دلیل بیماری نتونستم ادامه تحصیل بدم.لازم به ذکره به دلیل بیماری فقط ۲۰ واحد از درسامو قبول شدم .حالا اگه من الان از دانشگاه انصراف بدم از سال ۸۸ که دیبلم گرفتم غیبت میخورم. ایا میتونم ساله ۹۷ به امیده خدا سربازیمو بخرم. امسال از نظام وظیفه شهرستان برسیدم و گفتن ۹۶ برای متولدینه ۷۰ هست ولی اگه ۹۷ تصویب شه قانونه خرید میشه سربازیتو بخری.ولی من برای اطمینانه بیشتر از شما هم این سوالو دارم ایا میشه سال ۹۷ بخرم؟ممنون میشم اگه جوابه بنده رو بدید.با تشکر از زحماتتون

  12. سرباز:

    سلام
    من سال ۹۰ دیپلم گرفتم و ۹۲تا۹۶ دانشگاه میرفتم ک انصراف دادم و دفترچه پست کردم ۳ماه پیش و الان غیبت دارم ، نرفتم!!!!
    حالا برا خرید سربازی سالی ک مدرک گرفتم حساب میشه یا باید تا ۸سال صبر کنم؟؟؟

  13. جواد رمضاني:

    من متولد ١٣٧٢/١/١۵هستم و آخرین مدرک تحصیلیم ١٣اسفند ٨٩هستش

    بنظر شما میتونم بخرم ممنون میشم راهنمای کنید دوستان

  14. هیتلر:

    خنده داره.۱۰ تا ۳۰ ملیون جریمه سربازی.آخر بیچاره ها اینها اگر همچین پولی داشتند که از سربازی فرار هم نمیکردند.اگر ۱۰ ملیون به اینها بدهید با کله میان سربازی.

  15. شهرام:

    من متولد ۶۶هستم. مدرک تحصیلی م دیپلم هس. ۸۵ رفتم خدمت. بدون غیبت اولیه. سه مرحله فرار داشتم که آخرینش ۹۱بوده. من میتونم با پرداخت جریمه معاف بشم. چون میگن از آخرین مدرک حساب میشه. کسی اطلاع داره باهام تماس بگیره خواهشن
    ۰۹۳۳۸۱۷۱۷۲۵

  16. بابک عنبرا:

    آخرین مدرک تحصیلیم سال ۹۰ هست.سال آینده میتونم واسه خرید اقدام کنم

  17. احمد:

    سلام من سال ۹۰ دیپلم را گرفتم تا پارسال دانشگاه میرفتم برای کاردانی ولی به پایان نرساندم کاردانی را و ترک کردم دانشگاه را ایا سال دیگر میتوانم خریداری کنم سربازی را
    از صنوات هم استفاده کردم ایا تاثیری دارد در خرید
    با تشکر

    • فرزاد:

      خیر، زمان غیبت شما از زمان ترک تحصیل محاسبه میشه یعنی اگر شما تا پارسال دانشگاه میرفتید باید ۷ سال دیگر اقدام کنید یا اینکه دفترچه را ارسال کنید.

      • ابوالفضل:

        سلام،داداش ۸ سال غیبت چرا از زمان ترک تحصیل حساب میشه؟
        اونطور که تو قانون گفتن از زمان اخذ آخرین مدرک تحصیلی محاسبه میشه،یعنی کسی که تا آخر ۸۹ دیپلم گرفته سال ۹۷ میتونه بخره دیگه

  18. احمد:

    سلام من سال ۹۰ دیپلم را گرفتم تا پارسال دانشگاه میرفتم برای کاردانی ولی به پایان نرساندم کاردانی را و ترک کردم دانشگاه را ایا سال دیگر میتوانم خریداری کنم سربازی را
    با تشکر

  19. سال غیبت رو کاهش بدید:

    لطفا غیبت بیش از ۸ سال رو کاهش بدید,افراد بیشتری هم میتونن ثبت نام کنند.

  20. سروش:

    سلام ای کاش واسه همه این طور بود

  21. مهدي:

    با سلام
    من در سال ٨٩ دیپلم گرفتم و در سال ٩٠ مدرک پیش دانشگاهی و ورودی مهر ٩١ دانشگاهم
    من اگر انصراف بدم امروز و در دی ماه
    امکانش سال بعدمن سربازی رو بخرم

    • Mehran:

      به نظر من همچین ریسکى نکنید. هیچ چیز توى این مملکت قابل پیش بینى نیست

  22. سربازی اخبار:

    شرایط و قیمت خرید خدمت سربازی سال ۹۷

  23. بهنام:

    سلام من متولد خرداد ۷۴ هستم الان هم دانشجو هستم میخواهم الان خریداری کنم آیا امکان پذیر هست؟؟؟و چقدر هزینه دارد؟؟

  24. حامد:

    سلام ..متولد ۶۸ هستم ..سال ۸۴ دیپلم گرفتم ..
    سال ۸۸ رفتم خدمت فرار کردم..
    پدرم ایثارگر ۵۸ ماه جبهه دارد ..
    ۲برادر بزرگترم خدمت کردن …
    ایا میشه من معاف شم از ایثارگری پدرم استفاده کنم …با وجود فرار از خدمت ..
    یا خرید سربازی تخفیف نمیخوره برای ایثارگری

    • سالارینام شما...:

      نه،کسایی که از خدمت فرار کردن نمی تونن از قانون کسر خدمت ایثارگران استفاده کنند

  25. هومن:

    سلام من متولد ۱۰ .۳ ۷۱ هستم وتابستان ۸۷.۸۸ فارغ تحصیل شدم البته با ۴ کتاب پاس نشده که تا نیم سال تابستان ۸۹ ۹۰ از طریق مدرسه راه نو ثبت نام کردم و سر جلسه نرفتم و ۴ کتاب ها پاس نشده و در مدرک به صورت صفر و غایب ثبت شده. و در حال دیپلم ناقص میباشم آیا با این شرایط خرید خدمت در سال جدید شامل من میشود یا خیر ؟
    تشکر از سایت

  26. حیدر:

    ایا امکان خرید سربازی برای کسانی که غیبت ندارند نیز وجود دارد و اگر جواب مثبت است شرایط آن چگونه است

    • سالاری:

      نه، فقط کسایی که هشت سال از سن مشمولیت یعنی ۱۹سال گذشته باشد

  27. مجید:

    بسیار مبالغ خوب و مناسبی تعیین شده و میتونه حتی بیشترهم بشه فقط به شرطی که مسئولان ما این منبع درآمد که از افراد پولدار دریافت میکنند به عنوان حقوق ماهیانه بدن به بقیه دوستان که توانایی خرید سربازی ندارند. در حقیقت به سربازها حقوق مکفی بدن و به اصطلاح اون هارو استخدام کنند . منظور از حقوق هم حداقل ماهی ۱.۵ میلیون تومنه که ۲۱ ماهش میشه ۳۱.۵ میلیون که تقریبا برابر مبلغیه که شما از یه فوق لیسانس میگیرید تا معافش کنید . ینی با یک برنامه و کارشناسی ساده هر نفر که معاف میشه میتونه واسه یه نفر دیگه شغل و درآمد ایجاد کنه. اینطوری نه ارتش خالی میمونه نه کسی از سربازی در میره نه کسی با زن و بچه بخاطر سربازی بدبختی میکشه و کلی آدم بیکار شاغل میشن و شغل اونها به مدت دوسال کار برای ارتشه. اتفاقات خیلی خوبی میفته . با تشکر

  28. امير ت:

    سلام.من متولد ۳۰/۵/۷۱ هستم پیش دانشگاهیمم سال ۸۹ گرفتم بعد دانشگاه رفتم که۳۰/۱۰/۹۵ انصراف دادم میخام بدونم منم سال بعد میتونم بخرم یا شامل من نمیشه

    • فرزاد:

      خیر باید حتما تا انتهای امسال ۸ سال غیبت داشته باشید

    • آرشنام شما...:

      اگر قانون اخراج یا انصراف رو تغییر بدن به ۹۶/۶/۳۱ ، میتونی سال دیگه بخری.

  29. بهزاد شریف زاده:

    سلام با عرض خسته نباشید خدمت شما
    یک مطلب در خبرتون ذکر شده بود قسمت نکته مهم برای مشمولانی که اخراج شن یا ترک تحصیل کردن.
    منظورش اینه که از تاریخی که اخراج شدی محاسبه میشه یا تاریخ دیپلم؟؟
    ممنون میشم جواب بدین خیلی متشکرم

    • مهدی:

      سلام،اگر اخراج شدین از تاریخ آخرین مدرک معتبر تحصیلی حساب میشه ، اگه دیپلم هست که همون حساب میشه که طبق قانون سال ۹۷ باید قبل از ۲۹ اسفند سال ۸۹ باشه ، تنها نکته مهم اینه که مثلا برای دانشجوی کارشناسی که اخراج شده اما مدرک معادل کاردانی گرفته همین تاریخ گرفتن مدرک کاردانی حساب میشه و نه دیپلم،،،
      ضمنا قانون سال ۹۶ -۹۵-۹۴ اینطور بود که تاریخ انصراف یا اخراج باید قبل از ۱۳۹۵٫۶٫۳۰ می بود ، مشخص نیست هنوز تو قانون سال بعد این تاریخ به سال ۹۶ تغییر پیدا میکنه یا نه چون سه ساله که ثابت مونده
      موفق باشین .

  30. Yashar:

    سردار دمت گرم مرسی عالی بود این قانون

  31. mohy:

    خیلی مسخرست اگه اجباره برا همه
    ماکه نرفتیم خدمت تا خرج خونه بدیم چجوری پول جریمه بدیم؟؟؟

  32. بهزاد:

    سلام.من متولد ۶۹هستم اما فوق دیپلم دارم و ۵سال غیبت بیشتر ندارم آیا میتوانم خدمتم رو بخرم؟

    • مهدی:

      نه متأسفانه عزیز ، باید سه سال دیگه صبور باشین البته به شرط برقرار بودن قانون خرید خدمت تا اون موقع

  33. شهاب:

    سلام ببخشید خییلی ضروریه خواستم بدونم و خییلی ضروری هست من سال ۸۹ دیپلم رو گرفتم و رفتم دانشگاه ثبت نام کردم ولی فقط ثبت نام کردم تو دانشگاه هیچوقت درس نخوندم فقط اسم داشتم و انصراف نزده بودم اما اخرین مقطع تحصیلیم دیپلم الان رفتم معافیتم و بخرم گفتن که تو اسم داری تو دانشگاه که نمیشه معافیتی رو بگیری باید ۸ سال غیبت داشته باشی من هم چند روز پیش رفتم انصراف دادم از دانشگاه اما ندرس خوندم و نه مدرک گرفتم دانشگاه فقط اسم داشتم و اخرین مدرکم دیپلمه اگه میشه خداییش یکی کمکم کنه جواب بده ببینم میتونم معافیت رو بخرم خییلی لازمش دارم

    • مهدی:

      سلام، شما الان طبق کلیات قانون سال بعد واجد شرایطی عزیز ، تنها مشکل شما تاریخ انصراف از دانشگاه هست که طبق قانون باید قبل از ۳۰ شهریور سال ۹۵ باشه ، سال بعد احتمال هست سال ۹۶ بشه این تاریخ ، اما بازم تاریخ انصراف شما با این اوصافی که گفتین بعد از این تاریخ ، پیشنهادم مراجعه حضوری به دانشگاهتون ، قسمت آموزش هست تا این تاریخ رو تصحیح کنین حتما ، چون ربطی به نظام وظیفه نداره ، انشاا… که حل میشه برادر من ،،،
      موفق باشین

  34. بیتا:

    اگه یه مرد متاهل با بچه بره سربازی کی خرج خونه و زندگی رو بده دوما ۲ ماه هم بره آموزشی نیاد خونه… این قانون یعنی چی؟

  35. پریسا:

    خداییش نوش جونتون ما که نه پول داریم بخریم نه میخریم اما خدا پدر فردوسی بیامرزه کاش به جای ایران سرای شیران میگفت ایران سرای دزدان.فقط دوست دارم بدونم این پولا چی میشه.

  36. مهدی فرجی:

    من متولد ۱۳۷۰/۹/۱۰هستم ایا میتونم خدمتم رو بخرم

    • اديب:

      بله در صورتی که تاریخ فارغ تحصیلی شما تا ٣٠/١٢/٨٩ باشد میتوانید

  37. هومن:

    اینجا تنها چیز بی ارزش جان انسانها و جوان هاست

  38. امير:

    سلام و درود
    من نمیدونم منی که متولد ۶٨ هستم فوق دیپلم دارم و بیکارم از کجا بیارم پول بدم و زن و بچه هم دارم ، بعدشم از طرفی چطوری مجرم و خلاف کار زندان عف رهبری میخوره یکی که عوارض شهرداری نریخته عف و بخشش میخوره کسی که جریمه راهنمایی و رانندگی نریخته عف و تخفیف میخوره کسی که مالیات عقب افتاده داره عف و بخشش میخوره کسی که وام زیر ١٠٠ میلیون داره تخفیف و کسر جریمه میشه و کسی که بدهی بیمه داره تخفیف میخوره و کلی تخفیف دیگه که تو این سالها برای همه جور کار تو کشور انجام میشه و مای که غیبت داریم و منی که سرم گرم زندگیمه بزور خرج خودمو در میارم منو بکشن هم زنو بچمو ول نمیکنم برم سربازی و برای ما بد بخت ها که غیبت داریم هیچ تخفیف و عف رهبری و کسر جریمه و هیچ داستانی وجود نداره تا دلمونو خوش کنیم ، خواهشن فکری بحال ما کنید ما هم از همین مردم و از همین کشور هستیم

    • فرامرز:

      من هم موندم بخدا… ۲۵ ساله که خارج زندگی میکنم، از بچگیم… الان دیگه نمیتونم چند سال یه باری هم که با عشق میومدم ایران بیام که باید ۳۰ میلیون بدم خدمتم رو بخرم!
      با هزار بدبختی داریم یه نونی در میاریم تو غربت، اینا هم فکر میکنن رو گنج نشستن کسایی که خارج زندگی میکنن… 😔😔😔
      آخه من با زن و بچه و هزار تا گرفتاری از کجا ۳۰ میلیون بدم سربازی بخرم؟ یا بیام واسه مملکتی که هیچ غلطی واسه من نکرده خدمت کنم؟
      اینطور که خودشون میگن امسال ۵۰۰ میلیون یورو سربازی فروختن… این پولا کجا میره؟ خیلی کنجکاوم!!!

  39. ذخیره:

    باسلام خدمت شما وخسته نباشید ایا در حین پرداخت خرید خدمت سربازی به صورت اقساط ایا می شود بیمه تامین اجتماعی شد یا خیر .لطفا رهنمایی فرمایید .ممنون ومتشکر از شما بزرگوران عرصه خدمت

    • حاج هاشم:

      داداچ، بیمه میشی، ایران کشوریه خر تو خر، دوستم بدون کارت رفت تایلند، بعد من خدمت کردم هیچ جایی نمیتونم برم، چون پول و کار ندارم

  40. سیوان:

    سلام مجلس محترم و ستادکل این هشت سال غیبت واقعا اشتباست بابا آخه چطور یکی دیپلم و پیش داره معاف بشه یکی لیسانس نه.این چطور میشه

  41. سیوان:

    من ایرانم رو دوست دارم ولی نتوانستم مشکل داشتم برم خدمت اگر هم مجرم هستیم برای همه مجرمان هم عفو هست هر ساله برای زندانیان عفو هست تو تمام ایام شادی ایران ما هم به ظاهر آزادیم رهبر محترم همه ما رو مورد عفو قرار داده

  42. سیوان:

    سلام بخدا سردار کمالی جوری با غایبان رفتار میکنه انگار دشمنان سرسخت ایران این مردم بیچاره هستند بابا منی که متولد ۶۸هستم تو ۹۶میشه۲۸سال با لیسانس بیکاری آخه از کجا بیاره تا حالا ماشین هم نداشتم چطور جور کنیم.مجلس محترم آقای لاریجانی مقام معظم رهبری رییس جمهور نمایندگان واقعا واقعا مشکل داریم خودتون هم میدانید خدا و قرآن و پیغمبر را در نظر بگیرید یا اینکه کل متولدان۵۵تا ۶۹ رو عفو کنید یا با یه مبلغ ثابت کم معاف کنید

  43. مهمان:

    اقا این جریمه ها خیلی سنگینه جریمه میشه ۵ میلیون بیشتر از اون این کارت برای یک فرد ۳۵ ساله ارزش نداره ./.

  44. امین:

    بابا تورو خدا جریمه ها رو کم کنید که مردم بیشتر استقبال کنن حتا برای مشمولان غایب زیره ۵سال ممنون

  45. م س:

    کمالی جون اینهمه تهدید نکن از خدا بترس این مناصب برای
    هیچ کس نمونده و نمیمونه .

  46. اصغر:

    سلام ثبت نام جدید براخرید خدمت کی شرو میشه ما نتونستیم مرحله اول ثبت نام کنیم تو سایت زدن تا اخر خرداد ماه شروع میشه ولی انگار خبری نیست

    • مهدی:

      سلام ، میشه عزیز منتها باید به یکی از مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنین و نه سایت ، اگه مشمول قانون سال ۹۶ هستین که میتونین همین الانم اقدام کنین منتها اگه بخواین قسط بندی کنین فقط تا انتهای همین سال فرصت تسویه حساب کنین کل مبلغو .
      اگرم مشمول قانون سال ۹۷ هستین که احتمالا باید تا اواسط اردیبهشت سال بعد صبر کنین تا قانون برای سال بعد وارد مرحله اجرایی بشه

  47. نام شما...:

    باسلام متولدین۱۳۶۷ک زیردیپلم هستندچقدربایدجریمه بپردازند?

  48. سید علی:

    با سلام چرا زمانیکه غایبین خدمت متولد تا سال ۱۳۵۵در سال
    ۱۳۸۲عفو رهبری گرفتند و را یگان کارت معافیت گرفتند و هیچگونه محدودیتی هم برایشان قائل نشدند اما برای غایبین
    زمان حال هم اینهمه جریمه هم سه تا محدودیت !!!بهدا هم مینشینید و دم از عدالت میزنید عدالت این است که بین هیچ کس تبعیضی وجود نداشته باشد . این است کشور اسلامی ؟؟؟
    این است کشور قران ؟؟؟ این کارها شرم اوره .

    • Elyza:

      It’s good to see someone thinnikg it through.

  49. عمران:

    سلام — بخاطر کدام آقا زاده ها و یقه سفیدها غیبت بیش از
    ۱۰ سال را کردند غیبت بیش از ۸ سال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچرا ؟؟؟؟؟؟؟

  50. یک مظلوم:

    هم جریمه پایه تصویب کرده اند هم جریمه مازاد – هم سه محرومیت این کارها از تحریم های ظالمانه آمریکا هم بدتره .
    اخه اینها هم مسلمانند ؟؟؟؟؟؟

  51. mehman:

    طوری ۲۰ الی ۵۰ میلیون میگویند که انگار دو سه میلیونه
    ماشااله بس که خودشون پول پارو میکنند خیال میکنند همه
    ……………..

    • Letitia:

      Your cranium must be prtoecting some very valuable brains.

  52. ناشناس:

    برید جلوی بخور بخورخیلی بخورهارو بگیرید مشمول غایب سربازی هیچی نداره به شما بده جیبش خالیه . اونهایی که اختلاسهای
    میلیاردی کردند اگه برگدانند برای کشور کافیه .زیاد هم هست .

  53. ناشناس:

    اون کسایی که این جریمه ها را تصویب کرده اند کور خوندن
    یک مشت ادم پر ادعای بی خاصیت هستند .

  54. مناف:

    این کمیسیون تلفیقی ها خیال کرده اند این غایبین سربازی
    پول پارو میکنند مثل خودشان .

  55. رحمان:

    دولت واسه چه خدماتش اینهمه جریمه میخواد استخدام کرده ؟؟
    حقوق داده ؟؟؟ وام های کلان مثل بعضی ها داده؟؟؟ حق ادامه تخصیل داده ؟؟؟؟ خدا از تون نگذره .

  56. نادر:

    وقت بخیر -با این وضع نابسامان اقتصادی و بااین رکود چطور
    میتوان اینهمه جریمه زا پرداخت نمود شما راهش رو بگید تا
    جورش کنیم . اخذ هم جریمه مازاد و هم جریمه پایه ظلم بزرگیه – خدا نمیگذره – شما کیفتون کوکه بر خلاف غایبین خدمت

  57. سیامک:

    عرض ادب – خواستم به عرض برسانم اخذ جریمه به هر شکلش
    حرام است اون هم این مسئله که ماشا اله باران جریمه است
    – جریمه از در ودیوار داره میریزه .

  58. شهاب:

    اقا این یعنی بچاپ بچاپ

  59. کامبیز:

    با سلام و دعای خیر – اینهمه جریمه میگیرین باز هم سه تا
    محدودیت قائل شده اید . من فکر میکنم شماها در اون دنیا
    هم از این مشمولان غایب دست بر ندارید … این محدودیت
    ها را حذف کنید این کارها باعث بدبینی به نظام میشود.
    جذب حداکثری و دفع حداقلی را سر لوحه کارتان قرار دهید .

  60. عظیم:

    با سلام —-اقا جان این جریمه هارو کی تصویب کرده ؟؟؟؟
    اونیکه روزی میلیونها تومن درامدشه !! جریمه مازاد ده درصد هم که حق لوتیه . خوبه برای هر جریمه یه اسمی گذاشتند
    مازاد – پایه // این تعیین تکلیف است یا تعیین ……….

  61. سعید:

    با درود فراوان محضر مقام معظم رهبری — میخواستم عرض نمایم این جریمه ها رو که نمایندگان مجلس تصویب کردند ایا
    واقعا معقوله ؟ مشمول غایب خدمت در هرض ۱۳-۱۴ سال غیبت
    چه دآمدهایی داشته ؟ نه شغلی ؟ نه حقوقی ؟ نه امتیازی ؟
    شما رو به حضرت عباس این جریمه ها رو کمش بکنید تا مشمولان
    غایب بدبخت هم تعیین تکلیف شوند / هم جریمه پایه و هم جریمه
    مازاد ده درصد واقعا ظلمه قبول کنید .اینها بحد کافی
    محرومیتهای فراوان اجتماعی کشیده اند . بخدا گناه داره

  62. کریم:

    با درود زیاد —- این مبالغ جریمه ها خیلی خیلی زیاده
    مگه چه خبره بابا؟؟؟؟ مگه غایبین خدمت معدن طلا خالی کردن
    که بیان این مبالغ نگفت رو بدن ؟؟؟؟ این نظرات را بخونید
    ما هم از این سرزمین هستیم //// دولت به این مشمولان غایب
    چه امکاناتی داده ؟؟؟؟ چه شغلی ؟؟؟ چه حقوقی ؟؟؟؟
    این جریمه در جریمه است یعنی جریمه به توان ۳
    هم جریمه مازاد هم جریمه پایه /// مگه سر گردنه است ؟؟؟

  63. مهدی:

    اینجا هیچوقت درست بشو نیست

  64. طاها:

    واقعا کسی سنش پایین تره باید بمیره یا فرار کنه تا سنش برسه اخه این قانونه خوبیه؟بهتر نیست ارزون ترش کنید ولی همه گیرش کنید

  65. لطف بی نهایت خدا شامل حال بنده های خوبس میشود خدایا بی تو هیچم بدون تو پوپم(جواد):

    لطف بی نهایت خدا شامل حال بنده های خوبس میشود خدایا بی تو هیچم بدون تو پوپم اینو بدونید که خدا بوده که این طرح رو در دل شما انداخته و بدونید که شما فقط به فقط یک وسیله هستین(جواد)از خراسان

  66. خسرو:

    دوستان به سایت علی مطهری برید و اونجا مشکلات خودتون رو بگید در قسمت ارتباط مستقیم

  67. میلاد:

    چه قانون مسخره ای اونی که پول نداره باید بره سربازی اونی که پول داره باید نره سربازی من نمی دونستم اینجوریه والا الکی دوسال وقتمو تلف نمی کردم

  68. سيد احمد:

    سلام این چهدوضعشه سردار اگه کسی پول نداره باید بره بمیره یا پول یا خدمت !!!!!!!
    یعنی چی با روحیشون سازگار نیست مگسربازی با روحیه کسی هم سازگار میشه یا میترسید النگو هاشون بشکنه این آقا زاده ها
    من خودم ١٩ ماه توی بد آب وهوا بدون یه روز کسری توی ٢٣ سالگی با لیسانس خدمت کردم پس نگید حسوده و پول نداره
    این تصمیم خوبی برای بهبود وضعیت دفاعی کشور نیست چون تفاوت طبقاطی رو بیشتر میکنه

    • مسعود:

      سلام به نظر من خیلی طرح خوبیه من خودم پول ندارم ولی شده خونه بفروشم ، وام بگیرم یا قرض کنم میییییییییخرم.
      لازم به ذکره کسی که حداقل ۳۰ سالشه میتونه این مبلغ جور کنه اگه نتونه … . ( البته باید بگم اگه مبلغ کمتر باشه افراد بیشتری استقبال میکنند .)

    • Jennabel:

      Mau info untuk keberangkatan bulan Oktober terdiri atas 3 dewasa dan 1 anak(9 tahun) ada tidak?untuk anak 9 tahun harga nya apakah sama dengan dewasa mengingat kami berempat berencana 1 kamar karena 1 kegaKrla?aaluu ada tlg diemailkan ke

      • سعید:

        سلام
        بنده با کلی دوندگی توانستم خدمتم را با ۹ سال غیبت بصورت اقساطی خریداری کنم .
        منتها پرداخت مبلغ اقساط در توانم نیست .
        خواستم که بدانم آیا میشود مبلغ قسط را کمتر و مدت اقساط را بلند مدت کرد؟؟؟؟؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.