جزئیات طرح آسمان من

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 جزئیات طرح آسمان من

جزئیات طرح آسمان من

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: ‌طرح quotation mark آسمان من quotation mark، از امروز با هدف خروج خودروهای فرسوده شامل خودروهای سواری شخصی مدل ۵۷ تا ۷۲ و وانت‌ بارهای مدل قبل از سال ۷۷ اجرا می شود.

به گزارش ممتازنیوز، سید مجتبی شفیعی در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، مهر امسال مصوبه‌ای را گذراند که بر اساس آن کمک ‌های بلاعوض به مالکان خودروهای فرسوده به طور متوسط دو و نیم تا سه برابر افزایش یافته که میزان این افزایش در خودروهای شخصی فرسوده کمتر از دو و نیم برابر است.
وی گفت: در سه ماه اخیر، شاهد افزایش مراجعات برای اسقاط خودروی فرسوده به ویژه خودروهای شخصی بودیم.
شفیعی افزود: در دو سال اخیر با روند کند خروج خودروهای فرسوده مواجه بودیم، اما در سه ماه اخیر تاکنون بیش از ۵۲ هزار متقاضی برای خروج خودروهای فرسوده خود ثبت نام کرده ‌اند که اگر برای یکسال درنظر بگیریم حدود ۲۰۰ هزار دستگاه می شود که از متوسط سال های قبل بیشتر است.
وی با بیان این که این تعداد افزایش متقاضیان، هنوز برای ستاد سوخت قابل قبول نیست، گفت: طرح جدید ستاد از امروز اجرایی می شود و با توجه به رویکرد زیست محیطی اش با عنوان «آسمان من» امیدواریم در آستانه روز هوای پاک بتوانیم با همکاری محیط زیست و شهرداری، این طرح را اجرایی کنیم.
شفیعی گفت: در طرح «آسمان من» مالکان خودروهای فرسوده بدون مراجعه حضوری و فقط با ارسال عدد یک یا یک پیامک بدون متن به شماره ۵۰۰۰۲۰۲۷ می‌توانند وارد طرح خروج خودروهای فرسوده شوند که پس از دریافت پیامک روند ثبت نام آن ‌ها از طریق تماسی که با آن‌ها گرفته می ‌شود، آغاز خواهد شد.
شفیعی ادامه داد: پس از ارسال این پیامک، مراکز اسقاط با مالکان تماس می گیرند و برای حمل خودروی فرسوده به محل خودرو مراجعه می‌کنند و کمک‌های بلاعوض و همچنین ارزش لاشه اسقاط هم نقدی به مالکان خودروهای فرسوده پرداخت خواهد شد.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت:‌ این طرح برای تمامی کلانشهرها و مراکز شهرها نهایی شده و قابل اجراست.
وی افزود:‌ طرح «آسمان من» شامل خودروهای سواری شخصی مدل ۵۷ تا ۷۲ و شامل وانت ‌بارهای مدل قبل از سال ۷۷ می ‌شود.
شفیعی گفت: ‌البته ثبت نام به روش قبلی همچنان دایر است و مالکان خودروهای فرسوده می‌ توانند از طریق سایت‌هایی که قبلا اعلام شده بود برای اسقاط خودروی خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: همچنین ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان که حدود چهار هزار مرکز است از این هفته برای اسقاط خوردوهای فرسوده آغاز خواهد شد.
رئیس ستاد سوخت به مشوقی دیگر برای متقاضیان این طرح اشاره کرد و افزود: ستاد سوخت تا ۲۲ بهمن، هر هفته یک دستگاه خودروی سواری رانا را به قید قرعه به متقاضیانی که برای اسقاط خودرو ثبت نام کردند اهدا می کند و امیدواریم با این مشوق ها شاهد افزایش قابل توجه در روند اسقاط باشیم .
شفیعی درباره میزان کمک های بلاعوض برای خروج خودروهای فرسوده گفت :‌ برای سواری شخصی در مجموع دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض داده می شود که ۳۰۰ هزار تومان از این مقدار به عنوان ارزش لاشه خودرو است.
وی افزود: ‌این کمک بلاعوض برای وانت بارهای یک تن و کمتر، دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و برای وانت بارهای بیش از یک تن، سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.