جزئیات فروش فوق‌العاده نوروزی اعلام شد

اتاق اصناف ایران اعلام کرد که از اول بهمن ماه، جشنواره فروش فوق العاده نوروزی، از سوی واحدهای خرده فروشی و بدون برپایی نمایشگاه تجمعی برگزار خواهد شد.

جزئیات فروش فوق‌العاده نوروزی اعلام شد

به گزارش ممتاز نیوز، اتاق اصناف ایران، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که دومین جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی با عنوان «نمایشگاهی به وسعت ایران» با حمایت وزارت صمت و با محوریت اتاق‌های اصناف سراسر کشور و اتحادیه‌های صنفی از اول بهمن ۱۴۰۰ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه تاکید شده که هر دو گروه واحدهای تولیدی و نیز مصرف کنندگان از نمایشگاه‌های تجمعی همراه با فروش (با عناوینی نظیر فروش بهاره یا عرضه مستقیم)  ناراضی بودند و همچنین برگزاری این نمایشگاه‌ها در این برهه از شرایط اقتصادی ناشی از رکود همراه با تورم، بیشترین ضرر را به صنوف وارد می‌کند.

بنابراین اتاق اصناف ایران برای دومین سال پیاپی، برگزاری نمایشگاهی به وسعت ایران (جشنواره فروش فوق العاده نوروزی) را با هدف “تقویت صنوف مختلف در سراسر کشور و رضایت‌مندی مردم در خرید از فروشگاه‌های منتخب مشارکت کننده” در برنامه دارد.

اولویت با کدام‌ کالاهاست؟

بر اساس جزئیات منتشر شده از این طرح، امسال کالاها و خدمات دارای اولویت برای شرکت در این طرح شامل پوشاک، کیف و کفش و محصولات چرمی، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، میوه قالیشویی و لوازم خانگی است. البته مشارکت سایر رسته‌های صنفی با رعایت شرایط دستورالعمل جشنواره فروش فوق العاده نوروزی بلامانع است.

رونق کسب کار اصناف به ویژه صنوف تولیدی، جبران بخشی از خسارت های وارده به صنوف به دلیل رکود تورمی و کرونا، ایجاد حس مثبت در مردم از لحاظ قیمت و کیفیت مناسب، حمایت از تولید و عرضه محصولات ایرانی، حفظ و توسعه فرصت‌های شغلی در بنگاه‌ها تولیدی و توزیعی و همچنین ممانعت از تمرکز فروش و جلوگیری از تجمع مشتریان در شرایط کرونایی نیز از اهداف این طرح و عرضه کالا با کیفیت و قیمت مناسب با حداقل سود، درج برچسب قیمت در معرض دید مشتری برای تمامی کالاها و خدمات، صدور فاکتور فروش کالا و خدمات و عرضه کالاهای مجاز و تولیدات داخلی نیز از جمله ویژگی‌های این طرح عنوان شده است.

لزوم رسیدگی یه شکایات در کمتر از ۳ ساعت

همچنین مقرر شده واحدهای بازرسی و نظارت اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها، علاوه بر نظارت کامل بر همه فرایندها، رسیدگی فوری، کمتر از سه ساعت، به شکایات مردمی را تا پایان طرح بر عهده داشته باشند. همچنین اتحادیه‌های صنفی باید در تمام گزارش‌های تخلف از مهر “طرح تشدید بازرسی” برای تسریع در رسیدگی به تخلف در شعب تعزیرات حکومتی استفاده کنند. در صورت نیاز از ظرفیت نیروی بسیج اتحادیه، به عنوان بازرس افتخاری اتحادیه استفاده خواهد شد.

رصد و پایش قیمت و کیفیت کالا و خدمات و کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی (مطابق با مصوبات ستاد ملی کرونا) از جمله سایر اقدامات نظارتی در این جشنواره است و شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند برای ثبت شکایت از تلفن یا سامانه ۱۲۴ استفاده کنند.

گفتنی است سال گذشته هم جشنواره فروش ویژه نوروزی جایگزین نمایشگاه‌های عرضه مستقیم شد که در آن تمرکز با اتحادیه‌های پوشاک، کیف و کفش و قنادان و آجیل‌فروشان بود، اما سایر اتحادیه‌ها نیز امکان مشارکت داشتند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.