جزئیات فساد ۱۲هزار میلیاردی از زبان عضو ستاد مبارز با مفاسد اقتصادی/ کوتاهی‌ها مردم را به نظام بدبین می‌کند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۱۷/آذر/ – ۱۴:۱۹ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

خبرگزاری : عضو ستاد مبارز با مفاسد اقتصادی درباره جزئیات پرونده اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی، گفت: این پرونده در حال حاضر در دادگستری است و تعدادی از متهمان آن در زندان هستند.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره جزئیات پرونده فساد ۱۲ هزار میلیاردی که اخیرا از سوی وزیر اقتصاد مطرح شد، گفت: این پرونده در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است، همانطور که این موضوع از سوی وزیر اقتصاد به صورت کلی مطرح شد در جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز گزارش کلیات این تخلف ارائه شد؛ اکنون این پرونده در دادگستری است و تعدادی از متهمان پرونده، زندانی هستند.

نماینده آمل در مجلس، درباره نحوه انجام این اختلاس، اظهار کرد: یک بانک زمانی‌که تأسیس می‌شود ممکن است با سرمایه اولیه ۵۰ میلیاردی تأسیس بشود و با وام دادن و سپرده گرفتن، سرمایه اولیه خود را افزایش می‌هد. در فساد ۱۲ هزار میلیاردی هم این اتفاق افتاد و سرمایه شرکت مذکور که ۷۵ میلیارد تومان بود، با جابه جایی این مبلغ بین بانک‌ها توانست به سود ۱۲ هزار میلیاردی دست پیدا کند.

وی در پاسخ به این سؤال که “آیا عزمی برای اصلاح این رویه در نظام بانکی وجود دارد؟” تصریح کرد: مشکل ما همین جاست، در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به دنبال این موضوع هستیم که چه کار باید انجام دهیم که این اختلاس‌ها و فسادهای مالی به وجود نیاید.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارز با مفاسد اقتصادی، با طرح این سؤال که “چرا زمانی‌که موضوع اختلاس فاضل خداد معروف به اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی در سال ۷۱ اتفاق افتاد، جلوی این رویه گرفته نشد تا شاهد افرادی همچون شهرام جزایری، امیر منصور آریا و امثال بابک زنجانی نباشیم؟”، گفت: برای این کار باید به دنبال چاره و راه حل بود تا از بروز اختلاس و فسادهای مالی جلوگیری شود، نه اینکه به اعدام مفسدین اقتصادی، بسنده کنیم.

مردم انتظار ندارند در نظام جمهوری اسلامی شاهد چنین فسادهایی باشند

یوسفیان ملا با بیان اینکه” اعدام، سیستم اقتصادی را اصلاح نمی‌کند و پول‌های مردم را بازنمی‌گرداند”، اظهار کرد: به عنوان نمونه در موضوع زمین‌خواری، رصد اراضی واگذار شده، منجر به بازگرداندن زمین‌ها به دولت نمی‌شود، باید ببینیم که این زمین‌ها را به چه کسانی داده‌اند و چه افرادی آنها را در جای خود و چه کسانی با آن برج‌سازی کرده‌اند و اینها مواردی است که وجود دارد و قابل بررسی و رسیدگی است.

درد و راه درمان را می‌دانیم اما عمل نمی‌کنیم

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: موضوع این است که همه ما می‌دانیم درد چیست و درمان آن را هم می‌دانیم، اما کارمان را انجام نمی‌دهیم که این موضوع باعث بدبینی مردم می‌شود، زیرا مردم انتظار ندارند که در نظام جمهوری اسلامی شاهد چنین فسادهای گسترده‌ای باشند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.