جزئیات معافیت از خرید بیمه خدمت سربازی

بینا- مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمامی بیمه شدگانی که تا قبل از ۷ مرداد ۱۳۸۵ خدمت سربازی آن‌ها به اتمام رسیده است و قبل از آغاز خدمت سربازی و بعد از آن بیمه‌پرداز تأمین اجتماعی باشند از خرید بیمه خدمت سربازی معاف می‌شوند.
محمدحسن زدا درباره جزئیات نحوه خرید بیمه خدمت سربازی اظهار داشت: براساس بخشنامه شماره ۹۵ که به تمام مراکز تأمین اجتماعی سراسر کشور ارسال شده است؛ تمامی بیمه شدگانی که تا قبل از ۷ مرداد ۱۳۸۵ خدمت سربازی آن‌ها به اتمام رسیده است و قبل از آغاز خدمت سربازی و بعد از آن بیمه‌پرداز تأمین اجتماعی باشند از خرید بیمه خدمت سربازی معاف هستند.
وی ادامه داد: افرادی که بعد از سال ۸۵ خدمت آن‌ها به اتمام رسیده است مشمول این قانون نمی‌شوند و باید نسبت به خرید خدمت سربازی اقدام کنند.
مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه خرید قسطی بیمه سربازی به دلیل برخی از مشکلات انجام نمی‌شود، بیان داشت: هر فردی که قبل از خدمت سربازی بیمه‌ شده تأمین اجتماعی نبوده می‌تواند پس از خدمت مدت زمان بیمه پردازی را خریداری کند.
زدا بیان داشت: بیمه شدگان می‌توانند برای پذیرش مدت خدمت نظام وظیفه هر زمانی که تمایل دارند به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند اما باید توجه داشته باشند که هر چه برای این منظور دیرتر اقدام کنند به دلیل افزایش سطح دستمزدها مبنای کسر حق بیمه میزان مبلغی که باید پرداخت کنند بیشتر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مبنای محاسبه مدت خدمت نظام وظیفه، مدت زمانی است که به عنوان دوره سربازی در کارت پایان خدمت افراد ثبت شده است.

RSS

تا این لحظه ۱۷نظر ثبت شده
  1. عدنان:

    سلام چرا هر سال قیمت خرید بیمه سربازی میره بالا در صورت که سابقه بیمه سربازی واقعا حق ماست باید بابتشم جریمه بدیم ممنون میشم حداقل کمشم بکنید مرسی

  2. مرتضی:

    من ۲۸ ماه خدمت کردم از این مدت ۲۵ ماه در مناطق عملیاتی بین سال های ۶۵ تا ۶۷ بوده ام مگه حقوقی که به ما میداده اند بیمه کسر نمیشده که حالا باید دوباره آنرا بخریم .خجالتم خوب چیزیه ….

  3. سعید:

    اقا من ۱۹ /۹ /۸۳ اعزام شدم خدمت، و قبل خدمت ثابقه بیمه دارم یعنی تا روزی ک اعزام شم و ۲۶ / ۴ / ۸۵ خدمتم تموم کردم و بعدش بلافاصله دوباره اومدم سرکارم و بیمه شدم آیا برا من رایگان میشه جواب بدین ممنون

  4. وحید عیوضی:

    سلام
    یه سوال داشتم
    من معافیت کفالت گرفتم ایا بیمه سربازی شامل حالم میشه یا نه ؟
    میتونم بیمه سربازی داشته باشم ؟

  5. احمد:

    سلام. یه سوال داشتم خدمتتون,
    من معافیت پزشکی گرفتم , میتونم بیمه دوران سربازی رو بخرم ؟ حالا یا اقساط یا نقد ؟
    مرسی

  6. محسن:

    دو سال برای وطنت خدمت کنی بعد هم بیمه اش را بخری ؟! مگه داریم تو هیچ جای دنیا ؟! مگه میشه؟!!!!!!!!

  7. بهمن صادقی:

    سلام،
    من قبل از خدمت سربازی سابقه بیمه نداشتم و در سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۱ سرباز بودم الان وضعیت من چه جور می شه ؟

  8. مهدی:

    سلام. یه سوال داشتم خدمتتون,
    من معافیت پزشکی گرفتم , میتونم بیمه دوران سربازی رو بخرم ؟ حالا یا اقساط یا نقد ؟
    مرسی

  9. farid:

    جالب این جاست که سردار کمالی میگه (افراد بالای ۲۸ سال کارایی لازم برای خدمت را ندارند) اما این قانون شامل اون کسایی که بالای ۲۸ دارند ولی معافیت تحصیلی داشتند نمیشه؟

  10. بی نشان:

    واقعا خجالت نمیکشید که یک جوان ۲ سال از عمر جوانیشو صرف خدمت به میهنش میکنه و بعد بایستی یک سال کار کند تا بتوتند بیمه اشو بخره با این اوصاف خدمت سربازی ۳سال می باشد دیگه اینجوریشو ندیده بودیم

  11. سعید:

    باسلام
    اینجانب قبل ازاعزام به خدمت سربازی بیمه تامیناجتماعی بوده ام
    میخواستم بدانم بعد از خدمت میتوانم بیمه نیروهای مسلح را به تامین اجتماعی تبدیل کنم
    با تشکر

  12. حسام دیانتی:

    بنده در تاریخ۷/۶/۱۳۸۵را ب اتمام رسانده شامل اینجانب میشود یا خیر

  13. محمدرضا:

    باسلام-چراسازمان تامین اجتمایی مبلغ خرید بیمه سربازی را براساس آخرین حقوق حکم کارگزینی محاسبه میکنددرصورتی که بیمه خدمات درمانی براساس اولین مبلغ حکم محاسبه میکند ضمنا درزمان انجام خدمت سربازی من که ۲۱سال پیش بود مبلغی به تناسب حقوق سربازی ام بابت بازنشستگی کم می شدکه درفیش حقوقی نیز درج شده بود چرا باید این مبلغ دوباره پرداخت شود.

  14. مهدی:

    امیدوارم هرچه زودتر تکلیف نیروهای متخصص و متعهد به کار و سرمایه ی ملی کشورمون که بی صبرانه منتظر خدمت رسانی به مملکت عزیزمون هستن مشخص بشه و بدونین که با خرید خدمت سربازی به ورود هرچه زودتره نیروهای متخصص کمک میکنین و این چیزی جز حمایت از کار و سرمایه ی ملی نیست.
    با تشکر 

  15. رامين:

    این خبر مقداری مبهم است به ویژه در مورد افرادی که قبل از خدمت سربازی سابقه بیمه نداشته اند.با توجه به اینکه اکثر افراد قبل از سربازی دانش آموز هستند اگر ممکن است دقیقتر به ارایه خبر بپردازید

  16. دانیال فر منصور:

    اینجانب مبلغ حدود ۱۳/۵ملیون ریا ل مربوط به ۴سال خدمت سربازی و حضور در جبهه را غبل از بخشناهه جدید پرداخت نموده ام خواهشمندم بفرمایید وجهی که پرداخت کردم یا مقداری از آن غابل برگشت نیست لطفا راهنمای کنید با تشکر

    • امیر:

      باعرض سلام من معافیت پزشکی دارم ولی حدود یک سال خدمت کردم . آیا میتونم از خرید مدت سربازی برای سابقه بیمه استفاده کنم ؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.