جزئیات نحوه برگزاری آزمون پذیرش دستیاری فوق‌تخصصی پزشکی بالینی اعلام شد

۲۷خردادماه،
ممتاز نیوز : نحوه پذیرش دستیار رشته تخصصی طب سالمندان، تسهیل و تسریع در روند راه اندازی تدوین و ارزشیابی رشته های تخصصی تکمیلی تخصصی و فوق تخصصی و اصلاح نحوه برگزاری آزمون پذیرش دستیار رشته های فوق تخصصی پزشکی بالینی از جمله مهمترین مصوبات هفتاد و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی اعلام شده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ در این مصوبات آمده است که دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی موظف است اعضای هیئت ممتحنه رشته تخصصی طب سالمندان را طبق مقررات تعیین کند و دانشگاه‌های علوم پزشکی متقاضی پذیرش این رشته باید درخواست خود را به دبیرخانه اعلام کنند و دبیرخانه پس از ارزشیابی و اعتبار بخشی نتیجه را اعلام کند.

همچنین در مورد مقررات و آیین‌نامه‌های دوره‌های آموزش تکمیلی تخصصی تأکید شده داشتن مدرک دانشنامه تخصصی بالینی در رشته پیش نیاز یا گواهی قبولی از دانشگاه و مراکز مورد تأیید وزارت بهداشت ضروری است.

برای تسهیل و تسریع در روند راه‌اندازی، تدوین و ارزشیابی رشته‌های تخصصی تکمیلی تخصصی و فوق تخصصی آمده است که راه‌اندازی رشته‌های تخصصی که برنامه آموزشی مصوب را ندارند باید به تشخیص دبیرخانه باشد.

در این مصوبات همچنین آمده دانشگاههای علوم پزشکی متقاضی باید مستندات مربوط برای راه‌اندازی بخش درخواستی این رشته‌ها را به دبیرخانه ارائه کنند و درخواست آنها باید به تأیید اعضای هیئت علمی آموزش دهنده رشته برسد.

در این مصوبات نحوه برگزاری آزمون دستیاری فوق تخصصی نیز با تغییراتی مواجه است.

آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی باید سالانه و به صورت آزمون کتبی در چهار رشته پیش نیاز بیماری‌های داخلی، جراحی عمومی، کودکان و روانپزشکان به صورت متمرکز توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی برگزار شود.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، در ۳رشته تا سقف محل‌های مربوط به آن ۳ رشته انجام می‌شود و پذیرش دستیار فوق تخصصی بر اساس اولویت نمره کتبی داوطلب، انتخاب رشته محل و نمره کل دانشنامه تخصصی خواهد بود.

همچنین شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت‌نام و پذیرش در این آزمون مانند قبل است و نقل و انتقال، مهمانی و تغییر رشته در آن ممنوع است.

این مصوبه از سی و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی قابل اجرا خواهد بود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.