جزئیات پایش فرهنگی دانشجویان جدید

آموزش > عالی
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرهنگی وزارت علوم با اشاره به اینکه پایش فرهنگی دانشجویان جدید از اول مهرماه آغاز می‌شود، گفت: همزمان با انجام مراحل ثبت نام و انتخاب واحد توسط دانشجویان، پرسشنامه پایش فرهنگی نیز در اختیارشان قرار می‌گیرد.

احمد علمشاهی در گفتگو با مهر اضافه کرد: امسال برای نخستین بار، دانشجویان جدید به عنوان طرح پایش فرهنگی انتخاب شدند که بر اساس علاقمندی دانشجویان، پرسشنامه ای طراحی و در اختیار دانشگاهها قرار داده شد تا بتوانند از این طریق متناسب با سلایق و توانمندی دانشجویان در امور دینی، هنری و اجتماعی همچنین با همکاری دانشجویان دوره هایی را برنامه ریزی و اجرا کنند.

وی گفت: به منظور تسهیل در اجرای این طرح قرار شد پرسشنامه مذکور در سامانه آموزشی دانشگاهها قرار گیرد، دانشجویان در یکی از مراحل ثبت نام و انتخاب واحد این فرم را تکمیل می کنند که اطلاعات پس از تکمیل به سایت فرهنگی وزارت علوم ارسال می شود.

به گفته مدیر کل نظارت و ارزیابی فرهنگی وزارت علوم، دانشجویان اجباری در تکمیل این فرم ندارند و در صورت علاقه، می توانند بخشهای مورد نظر را تکمیل کنند. این فرم شامل مشخصات عمومی دانشجویان و افتخارات کسب شده در دوران دانش آموزی است.

وی ادامه داد: این فرم از شش بخش ۱٫قرآنی و مذهبی، ۲٫ ورزشی، ۳٫ بخش سوم رایانه و زبان، ۴٫هنری و ادبی، ۵٫ مهارتهای اجتماعی و امور خیریه، ۶٫مهارتهای زندگی تشکیل شده و در انتها نیز سوالاتی درباره نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجویان پرسیده می شود.

علمشاهی با بیان اینکه در مرحله نخست و آزمایشی این طرح دانشگاههای دولتی، پیام نور برخی مراکز علمی کاربردی شرکت کرده اند، تاکید کرد که مخاطب عمده این طرح دانشجویان کارشناسی هستند اما امکان شرکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد پس از طی یک سری مراحل، بر اساس اعلام علاقمندی دانشجویان دوره های لازم برای آنان در سال تحصیلی جدید برگزار می شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.