جزئیات پروتکل‌های سختگیرانه پروازی برای جلوگیری از ورود امیکرون

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که پروتکل‌های سختگیرانه‌تری برای جلوگیری و پیشگیری از ورود امیکرون در نظر گرفته‌ایم که شامل ممنوعیت‌های پروازی، چک کردن کارت واکسن و تست PCR مسافران است اما برای پروازهای داخلی هنوز پروتکلی ابلاغ نشده است.

جزئیات پروتکل‌های سختگیرانه پروازی برای جلوگیری از ورود امیکرون

به گزارش ممتاز نیوز، محمد محمدی بخش اظهار کرد: در پی شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون ورود از هفت کشور را در مرحله نخست ممنوع کردیم و از پروازهای مستقیم و غیر مستقیم برنامه‌ای و حتی موردی جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه برای نظارت بر این مسئله و پیشگیری از ورود این سویه جدید بسیار سختگیرانه عمل کرده و خواهیم کرد، افزود: البته به گفته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ورود این ویروس به کشور مانند دیگر سویه‌های کرونا اجتناب ناپذیر است اما تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و سیاست‌های ابلاغی هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بهترین راهکار برای مقابله با سویه جدید و دیگر انواع کرونا پیشگیری از آن و واکسیناسیون است که حرف اول را می‌زند. اما پروتکل‌های بهداشتی مانند ارائه کارت واکسن و تست PCR به دقت اجرایی شده و خواهد شد. به عنوان مثال پذیرش مسافران از کشورهای هفت گانه آفریقای جنوبی، موزامبیک، زیمباوه، بوتسوانا، لسوتو و آسواتینی ممنوع شده است و برای خروج مسافران به این مقاصد نیز محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در نظر گرفته شده است.

محمدی بخش با بیان اینکه فهرست کشورهای ممنوعه ممکن است افزایش پیدا کند که البته بسته به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست، اضافه کرد: با توجه به اینکه ویروس امیکرون کرونا در کشورهای دیگر و حتی برخی همسایگان ایران نیز شناسایی شده و شیوع پیدا کرده است، اگر کسی از کشورهای دیگری که این ویروس در آنجا مشاهده شده نیز بخواهد به کشور وارد شود، در وهله نخست باید تست منفی PCR خود را ارائه دهد و در قرنطینه به مدت ۱۴ روز باقی خواهد ماند. البته همین پروتکل برای اتباع ایرانی نیز اجرایی خواهد شد و آن‌ها نیز در صورت لزوم باید در قرنطینه بمانند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای پروازهای داخلی نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: در این حوزه پروتکل جدیدی ابلاغ نشده است و موضعی درباره آن نداریم. از سوی دیگر با توجه به بحث واکسیناسیون محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی سفرها برنمی‌گردد اما باید مراقبت کنیم و هدفمند و هوشمند نسبت به حمل و نقل عمل کنیم و بخش حمل و نقل هوایی هم تابع سیاست‌ها و پروتکل‌های اجرایی است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.