جزایری:رسانه ها دستگاه های کم کار در عرصه عفاف و حجاب را معرفی کنند

خبرگزاری آریا – معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح درباره وضعیت عفاف و حجاب در کشور و اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: موضوع عفاف و حجاب یک موضوع بسیار مهم و ارزشی برای جامعه ما و مبتنی بر اصول فکری اسلام است و در ایران باید این ارزش به‌طور کامل مورد احترام باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سردار سیدمسعود جزایری در حاشیه مراسم رونمایی از کتب کنفرانس ائتلاف برای صلح عادلانه با بیان اینکه “همه دستگاه‌ها باید همراه با آحاد مردم با احساس مسئولیت اقدامات لازم را در زمینه عفاف و حجاب انجام دهند”، افزود: البته برای این کار پیش از هر چیز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و از سوی دیگر باید قوانین و مقررات لازم برای این کار وضع و زمینه‌های اجرای قانون در همه زمینه‌ها اعم از مادی و معنوی فراهم شود.
وی تاکید کرد: هر دستگاهی که در زمینه عفاف و حجاب به وظیفه خود عمل می‌کند و رسالت تاریخی خود را در حفاظت از حریم اخلاقی جامعه اسلامی انجام داده است و همچنین دستگاه‌هایی که کوتاهی کرده‌اند، باید در برابر تاریخ مسئول باشند. به نظر من برخی از دستگاه‌هایی که قانون برای آنها وظایفی را معین کرده است، وظایف خود را بطور کامل فراموش کرده‌اند یا در انجام وظیفه خود کم‌کاری و کوتاهی می‌کنند.
عضو شورای تخصصی مهندسی فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش رسانه‌ها در این زمینه اظهار کرد: رسانه‌ها در این زمینه رسالت دارند که دستگاه‌های کم‌کار و فعال را معرفی کنند و در این زمینه هیچ‌گونه تعارفی جایز نیست. برخی دستگاه‌های متولی این کار، امروز کمترین کاری را که در شأن نظام اسلامی باشد انجام نمی‌دهند و این دستگاه‌ها باید معرفی و بازخواست شوند.
جزایری با بیان اینکه “معاونت فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی در نیروهای مسلح، گلایه خود از عملکرد از دستگاه‌های متولی در امر عفاف و حجاب را اعلام می‌کند”، گفت: متقابلا از شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه فعال این شورا تقاضای موکد دارم که وارد این عرصه شوند و از دستگاه‌های متولی بخواهند که به وظایف خود در اجرای مصوبه عفاف و حجاب عمل کنند.
وی با بیان اینکه “دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که متولی وظایفی هستند و وظیفه خود را انجام نداده‌اند، بخواهد که خواسته مردم مسلمان و نظام اسلامی را محقق کنند”، افزود: از دستگاه‌هایی که به این مساله وارد شده‌اند و بویژه از مجموعه نیروی انتظامی تشکر کنم و در عین حال از این نیرو درخواست دارم تا مرتب اقدامات حود را رصد کند و علاوه بر افزایش نقاط مثبت خود، نقاط ضعف احتمالی را نیز به‌سرعت برطرف کند. فجایع اخیر میانمار، نسل‌کشی مسلمانان است
سردار جزایری امروز همچنین در سخنان دیگری، به کشتار اخیر مسلمانان در میانمار اشاره کرد و گفت: بر اساس آنچه در رسانه‌ها منعکس می‌شود نوعی نسل‌کشی علیه مسلمانان مظلوم درکشور میانمار شکل گرفته است و جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند در برابر این ظلم بزرگ بی‌تفاوت باشد.
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه “دستگاههای فرهنگی کشور باید ذهن جامعه و بویژه جوانان را نسبت به آموزه‌های غلط بودایسم آشنا کنند و اجازه ندهند اینگونه خرافه‌ها اذهان مردم را به خود مشغول سازد”، نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه را مهم دانست و تصریح کرد: این وزارتخانه باید به مسئولان و وظیفه خود در برابر ایسم‌های ناسازگار با توحید اصیل عمل کند.
وی اضافه کرد: دستگاههای مختلفی در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و دیپلماسی با ماموریت خارج از کشور مشغول به کار هستند ولی در برخی امور مهم مثل نسل‌کشی در کشور میانمار تحرکات لازم را ندارند. اگر اینگونه موضوعات به طور مستمر در دستور کار این دستگاه‌ها نباشد، حوادثی مثل فجایع منطقه بالکان و بوسنی و هرزگوین تکرار خواهد شد و در نتیجه لازم است دستگاه‌هایی مثل وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سکوت سایر کشورهای اسلامی و دیگر جوامع متعهد را نسبت به این حادثه مهم بشکنند و آنها را هوشیار و فعال سازند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.