جزییات تازه و گزارشی از پشت صحنه “رسوایی” ده‌نمکی: شریفی نیا در نقش بدمن فیلم!

چهارشنبه, ۲۱ تیر ساعت ۰۲:۰۱ کافه سینما

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۷

+ ۲۸

فیلم رسوایی ساخته مسعود ده‌نمکی در مرحله فیلمبرداری قرار دارد.

به گزارش کافه سینما روزنامه جوان در گزارش پشت صحنه فیلم رسوایی نوشته: آخرین ساخته مسعود ده نمکی پس از سه گانه جنجالی اخراجی‌ها که هفته اول تیرماه در محله مولوی تهران کلید خورد، این روزها مراحل پایانی فیلمبرداری‌اش را می‌گذراند. رسوایی با حضور بازیگرانی مانند الناز شاکردوست، اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، تینا آخوند‌تبار و سایر ستاره‌های جوانش بار دیگر خبر از گیشه‌ای موفق را می‌دهد. به همین بهانه سری به لوکیشن رسوایی زدیم تا کار جدید ده نمکی را از نزدیک دنبال کنیم.

مسجد «حمزه سید شهدا»ی چهار راه مولوی در راسته‌ای از بازار که به آن اصطلاحاً بازار افغانی‌ها می‌گویند، لوکیشن این روزهای ساخته جدید ده‌نمکی است. صبح روز گذشته در گرمایی که نفس کشیدن را سخت می‌کرد، میهمان ده نمکی و عوامل فیلم بودیم. قرار بود سکانس حضور روحانی با بازی اکبر عبدی در راسته بازار فیلمبرداری شود و پس از آن نمازگزاردن مردم در راسته بازار به امامت او. حال و هوای بازار افغانی‌ها که پیش از این بازار دباغ‌ها نام داشت، ما را به یاد تهران قدیم می‌انداخت، بازار مسقفی که بی‌شباهت به بازار بزرگ تهران نیست و عوامل فیلم به دلیل شلوغی بازار بزرگ این راسته بازار مولوی را برای فیلمبرداری انتخاب کرده بودند. اما پس از اینکه عوامل فیلم در لوکیشن حاضر شدند و فیلمبرداری شروع شد، در راسته بازار جای سوزن انداختن نبود و همه برای دیدن هنرپیشه‌های مورد علاقه‌شان جمع شده بودند. مسعود ده‌نمکی در حال هماهنگی‌های کار بود و انگار سرش ازهمه شلوغ تر بود. اما در میان همه دغدغه‌ها و فشار کاری، با رویی گشاده پای صحبت ما نشست و در پاسخ به این پرسش که داستان رسوایی از چه قرار است، گفت: رسوایی مضمونی اجتماعی و اخلاقی دارد و به نوعی پاسخ به برخی از سؤالات و شبهاتی است که در خصوص مسائل اجتماعی جوانان مطرح می‌شود، مانند چشم‌چرانی و مسئله جلوه‌گری و حجاب. در رسوایی سعی بر این بوده است که در عین اینکه فیلم در ژانر معناگرا قرار می‌گیرد، بتواند با مخاطبان هم ارتباط برقرار کند و شعاری نباشد. مضامینی که تا به حال دغدغه مطرح کردنش را داشته ایم مانند برخی مفاهیم دینی به صورت روان در رسوایی روایت می‌شود. ماجرای فیلم هم فیلم در واقع همان است که عزت و ذلت آدم‌ها دست خداست.

داستان حول نقش الناز شاکردوست می‌گرددده‌نمکی در پاسخ به این سؤال که آیا رسوایی هم در راستای سه‌گانه اخراجی‌ها است، ادامه داد: رسوایی هیچ ربطی به اخراجی‌ها ندارد. وی همچنین درباره شخصیت‌های فیلم رسوایی اظهار داشت: رسوایی سه شخصیت اصلی دارد، یکی شخصیت روحانی فیلم است که آقای عبدی این نقش را بازی می‌کند که یک نقش کاملاً جدی است و اصلاً بار طنز ندارد و نقش راهنما برای سایر شخصیت‌ها را دارد. نقش اصلی دیگر دختری است که قصه فیلم حول محور او می‌چرخد با بازی الناز شاکردوست و شخصیت دیگر که فرد ظاهرگرایی است که در واقع بدمن فیلم است که آقای شریفی نیا این شخصیت را بازی می‌کند. شخصیت دیگری در فیلم هست به نام جعفر با بازی آقای کامران تفتی و دیگر بازیگران فیلم مریم کاویانی، مجید مشیری، تینا آخوند‌تبار، محبوبه بیات، مهسا کامیابی، آرزو افشار، امیر نوری و اسماعیل خلج هستند.

ده نمکی درباره قشر و طبقه اجتماعی که داستان فیلم رسوایی در آن می‌گذرد، گفت: عموماً فیلم در پایین‌شهر می‌گذرد، نقش‌های متعددی است که هر کدام نمود عینی در سطح جامعه ما دارد.وی درباره لوکیشن‌های فیلم رسوایی ادامه داد: لوکیشن‌های فیلم یک خانه قدیمی در پایین شهر است و مسجد و بازار و معابر اطراف آن است و کل فیلمبرداری در تهران است. تمام سعی‌مان هم بر این است که اوایل ماه رمضان فیلمبرداری تمام شود و احتمالاً یا به جشنواره فجر ۹۱ می‌رسد یا برای اکران می‌رود.

اسماعیل خلج را احتمالاً با نقش پیر بابا در سریال اغما به یاد می‌آوریم. در رسوایی اما خلج نقش میرزا را بازی می‌کند. او درباره نقش‌آفرینی در رسوایی به «جوان» گفت: در فیلم جدید رسوایی، نقش میرزا را بازی می‌کنم. پیش از این کار بیش از ۶۰ فیلم و سریال بازی کرده‌ام که معروف‌ترین آنها اغما بوده است. دو هفته پیش نقش من در این فیلم شروع شد و احتمالاً تا یکی دو جلسه دیگر ادامه پیدا می‌کند.

مدیر فیلمبرداری: رسوایی با دوربین رو دست کار شدهفرشاد گل سفیدی مدیر فیلمبرداری رسوایی هم در خصوص تجربه‌اش در رسوایی به «جوان» گفت: فیلمبرداری از سوم تیرماه شروع شد و امروز هجدهمین جلسه‌ای است که فیلمبرداری می‌کنیم. با دوربین کانن ۵D مارک ۲ فیلمبردار می‌کنیم مانند کار اخراجی ها. این سومین کار من با آقای ده نمکی بوده است و پیش از این در اخراجی‌ها ۳، رسوایی و کدام استقلال، کدام پرسپولیس هم همراه او بودم. وی در خصوص نوع فیلمبرداری در رسوایی تأکید کرد: قسمت اعظم فیلمبرداری، رسوایی با دوربین رودست بوده است چون فرم بازار و مستند اجتماعی دارد، البته نوع فیلمبرداری مطابق با حال و هوای سکانس است و یک جاهایی پر تنش و یک جاهایی کم تنش و به طور کلی شرایط بسیار مطلوب و سریع بوده است.

مدیر تولید: بهترین‌های سینما در رسوایی گردهم آمدند. مجتبی امینی مدیر تولید پروژه رسوایی در خصوص این کار به «جوان» گفت: پیش تولید رسوایی شش ماه طول کشید، به واسطه اینکه قرار بود تولید‌ی قوی داشته باشیم و به دلیل چنین پیش تولیدی، زمان تولید کمتر از یک ماه شد. عوامل فیلم رسوایی بسیار حرفه‌ای هستند. مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس، محمود خرسند خرسندی صدا‌بردار، فرشاد گل سفیدی مدیر فیلمبرداری و مجید اسکندری طراح گریم کار است و ما سعی کرده‌ایم از بهترین بازیگران ایران در این کار استفاده کنیم. در کنار اکبر عبدی، شریفی نیا و خانم شاکر دوست ۱۰ چهره دیگر نقش‌آفرینی می‌کنند. پکیج کلی کار در بازار و پامنار ضبط شده است و سکانس‌های بالای شهر را هم در روزهای آینده در تجریش کار خواهیم کرد.

امینی ادامه داد: چون موضوع کار اجتماعی و در ژانر معنا گراست و حساسیت زیادی هم دارد، پیش‌تولید کار مشکل بود، اما موفق شدیم کار را به خوبی جمع کنیم. گرمای طاقت فرسا و سکانس‌های سنگین از مشکلات تولید بود. امینی با اشاره به اینکه در رسوایی علاوه بر مدیریت تولید، بازی هم می‌کند، تأکید کرد: به پیشنهاد آقای شریفی‌نیا و ده‌نمکی، نقش رضا طلبه را بازی می‌کنم که طلبه جوانی از شاگران آقای عبدی، نقش اول فیلم است. امینی که پیش از این در فیلم سینمایی دلشکسته هم نقش همکلاس شهاب حسینی را بازی می‌کرد، گفت: من معمولاً در کارهای خودم اگر برسم، بازی می‌کنم.بالاخره فیلمبرداری تمام شد و عوامل فیلم برای استراحت رفتند. قرار بود فیلمبرداری روز آینده هم ادامه پیدا کند تا بتوانند پش از ماه رمضان فیلمبرداری کار را خاتمه دهند و رسوایی راهی مراحل فنی شود تا ببینیم ده نمکی این بار هم می‌تواند فیلم پرفروشی را به سینما عرضه کند.

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه‌سینما-سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.