جزییات اتفاق مرگبار در پالایشگاه نفت تهران

۲۸اردیبهشت،

به دنبال وقوع یک اتفاق فنی در پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران، یکی از مهندسان این پالایشگاه قدیمی نفت حاشیه پایتخت ابتدا دچار برق گرفتگی شدید و سپس دار فانی را وداع گفت که دلایل این اتفاق توسط این شرکت پالایشی در حال بررسی است.

ممتازنیوز:  به دنبال وقوع یک اتفاق فنی در پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران، یکی از مهندسان این پالایشگاه قدیمی نفت حاشیه پایتخت ابتدا دچار برق گرفتگی شدید و سپس دار فانی را وداع گفت که دلایل این اتفاق توسط این شرکت پالایشی در حال بررسی است.

 به دنبال یک اتفاق فنی در پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران یکی از مهندسان این پالایشگاه قدیمی نفت حاشیه پایتخت دچار برق گرفتگی شدید شده و دار فانی را وداع گفت.

پیگیری خبرنگار ما حاکی از آن است که این اتفاق در زمان انجام یکسری تعمیرات فنی در راکتورهای واحد آیزوماکس شمالی پالایشگاه تهران حاصل شده است که گازگرفتگی (گاز نیتروژن) منجر به فوت یکی از مهندسان با سابقه این پالایشگاه نفت شده است.

به دنبال تماس خبرنگار ما، شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران دربارهٔ جزئیات بیشتر از این اتفاق، اعلام کرد: روز قبل در زمان تعمیرات اساسی واحد آیزوماکس (۲) مرحوم مهندس قاسم حافظی یکی از کارشناسان خدوم و پرتلاش پالایشگاه شهید تندگویان به سبب ورود به یکی از ظروف واحد که تحت فشار گاز مثبت ازت قرار داشته دچار گازگرفتگی می گردد.

بر این اساس، با وجود تلاش گروه پزشکی مستقر در پالایشگاه نفت، این کارشناس نفتی فوت شده که هم اکنون علل این اتفاق در حال بررسی است.

به گزارش مهر، پالایشگاه تهران یکی از قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های قدیمی نفت ایران است که در سال ۱۳۴۷ با ظرفیت ۸۵ هزار بشکه در روز راه اندازی شد.

سال قبل طرح توسعه، بهینه سازی و بهبود فرآیند تولید این واحد پالایشگاهی با هدف تولید محصولات نفتی با استاندارد یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا در مدار بهره برداری قرار گرفت.

 خبرگزاری مهر


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.